Bakanlığımız Lodumlu kampüsünde bulunan Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine yapılacak kayıtlara ve mezunlara ilişkin uygulama esasları aşağıdadır.
1. 2022-2023 Eğitim ve Öğretim Yılı için Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine; 2019 yılı ve öncesi doğumlu çocuklar ile 30.09.2022 tarihi itibariyle ilkokul çağına gelmemiş çocuklar kayıt olabilecektir. Başvuru kabulleri Kamu Kurumlarınca Açılacak Çocuk Bakımevleri Hakkında Yönetmelik – Madde 11'e göre yapılmaktadır. 11. madde gereğince, kreşe kayıtta öncelik hakkı; anne-babası Bakanlığımızda çalışan çocuklara tanınır. İkinci öncelik hakkı; Bakanlığımızda çalışan annenin çocukları içindir. Babanın Bakanlığımızda çalışması, annenin farklı bir Bakanlıkta çalışması durumunda ise, annenin çalıştığı Bakanlıkta Kreş ve Gündüz Bakımevi bulunmaması durumunda, çocuklar ikinci öncelik hakkına sahip olarak değerlendirilir. Annenin çalışmadığı, sadece babanın Bakanlığımızda çalışması durumunda ise üçüncü öncelik hakkına sahiptir. Üstsoy Bakanlık çalışanları dördüncü öncelik hakkına sahiptir. Diğer kurum ve kuruluşlarda çalışmakta olan memurların başvuruları ise mevzuat kapsamında değerlendirilir. Kuruluş amacı kendi personeline hizmet vermek olan kreşe, kurum dışından gelen çocuğun kaydı yıllık olarak yenilenir. Bu kapsamda kurum dışından gelen çocuğun kaydı her eğitim-öğretim yılı sonunda silinir. Yeni eğitim - öğretim yılı için tekrar müracaat etmesi ve kontenjan olması durumunda ise kurum dışı başvurularda öncelik hakkı tanınır. Kurum dışı başvuruların, kontenjandan fazla olması durumunda ise evrak kayıt sıra numarasına göre yerleştirilir.
2. Çocuğunu Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine kayıt ettirecek olan personelin Başvuru Formlarını 21.06.2022 - 08.07.2022 tarihleri arasında mesai bitimine kadar https://www.tarimorman.gov.tr/DHDB/Link/41/Online-Formlar adresinden temin ederek, Bakanlık Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine onaylı olarak elden teslim etmesi gerekmektedir.
3. Başvurular 18.07.2022-21.07.2022 tarihleri arasında değerlendirilecek olup, kayıt hakkı kazanarak asil yerleşen öğrenci velilerine 22.07.2022 Cuma günü mesai bitimine kadar, yedekten kayıt hakkı kazanan öğrenci velilerine ise 01.08.2022 Pazartesi günü mesai bitimine kadar SMS yolu ile bilgilendirme yapılacaktır.
4. Asil olarak kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kayıt - kabul için gerekli belgeler:
- Nüfus Cüzdanı fotokopisi,
- Aşı Kartı,
- 6 adet fotoğraf,
- Sağlık Raporu,
- Öğrenci Tanıma Formu,
- Veli Sözleşmesi,
- Acil Durum Bilgi Formu,
29.07.2022 Cuma günü mesai bitimine kadar, yedek listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci velilerinin ise 08.08.2022 Pazartesi günü mesai bitimine kadar eksiksiz olarak teslim etmesi gerekmektedir. Evrakları eksik olan başvurular iptal edilecektir.
5. Mezun durumunda olan 2016 doğumlu öğrencilerimizin 01.08.2022 tarihinde kreşle ilişikleri kesilecektir.
6. Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevi 01.08.2022 Pazartesi günü eğitim – öğretime ara verecek olup yeni eğitim – öğretim yılı 05.09.2022 Pazartesi günü başlayacaktır.