Hayvancılık Genel Müdürlüğü ile bağlı veteriner kontrol enstitüleri arasındaki koordinasyonu güçlendirmek ve Ar-Ge çalışmalarını ele almak amacıyla düzenlenen değerlendirme toplantısı tamamlandı.
14-15 Mayıs 2026 tarihlerinde Adana'da gerçekleştirilen toplantıya; Hayvancılık Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Sezai CİBELİK, Enstitü Müdürlüklerinden sorumlu Veteriner Hizmetleri ve Halk Sağlığı Daire Başkanı Burak DEVECİ, Enstitü Müdürleri ve idari personel katıldı.
İki gün süren yoğun program kapsamında, Adana Veteriner Kontrol Enstitüsü Müdürlüğü ziyaret edilerek enstitüde yürütülen faaliyetler yerinde gözlemlendi. Programda; laboratuvarlar arası karşılaştırma testleri, antimikrobiyal direnç, enstitülerin yürüttüğü bilimsel projeler, hayvan hastalıklarının teşhisine sağlanan katkılar ve gelecek dönem vizyonu ele alındı. Toplantıda ayrıca enstitülerin mevcut teknik altyapıları, laboratuvar kapasiteleri, bütçe yönetimi ve insan kaynakları gibi operasyonel süreçleri değerlendirildi.
Toplantının, enstitüler arası iletişim ve iş birliğinin güçlendirilmesine katkı sağlaması, veteriner kontrol, teşhis ve analiz hizmetlerinde kalite esaslı uygulama birliğini daha da ileriye taşıması beklenmektedir.