Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
MERKEZ KREŞ
Görme Engelli
×
  • Anasayfa
  • İLETİŞİM
Skip Navigation LinksMerkez Kreş

Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevi 2023-2024 Yılı Kayıtları ve Mezunlara İlişkin Uygulama Esasları

30.05.2023 / Gösterim Saysı : 101 / Arşiv

​Bakanlığımız Lodumlu kampüsünde bulunan Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine yapılacak kayıtlara ve mezunlara ilişkin uygulama esasları aşağıdadır.

1. 2023-2024 Eğitim ve Öğretim Yılı için Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine; 2020 yılı ve öncesi doğumlu çocuklar ile 30.09.2023 tarihi itibarıyla ilkokul çağına gelmemiş çocuklar kayıt olabilecektir. Başvuru kabulleri Kamu Kurumlarınca Açılacak Çocuk Bakımevleri Hakkında Yönetmelik – Madde 11’e göre yapılmaktadır. 11.madde gereğince, Kreşe kayıtta öncelik hakkı; anne-babası Bakanlığımızda çalışan çocuklara tanınır. İkinci öncelik hakkı; Bakanlığımızda çalışan annenin çocukları içindir. Babanın Bakanlığımızda çalışması, annenin farklı bir Bakanlıkta çalışması durumunda ise, annenin çalıştığı Bakanlıkta Kreş bulunmamasının yazılı beyanı durumunda, çocuklar ikinci öncelik hakkına sahip olarak değerlendirilir. Annenin çalışmadığı, sadece babanın Bakanlığımızda çalışması durumunda ise üçüncü öncelik hakkına sahiptir. Üstsoy (öğrencinin üstsoyu)  Bakanlık çalışanı ise dördüncü öncelik hakkına sahiptir.

Diğer Kurum ve Kuruluşlarda çalışmakta olan memurların başvuruları ise mevzuat kapsamında değerlendirilir. Kuruluş amacı kendi personeline hizmet vermek olan Kreşe, Kurum dışından gelen çocuğun kaydı yıllık olarak yenilenir. Bu kapsamda Kurum dışından gelen çocuğun kaydı her Eğitim-Öğretim yılı sonunda silinir. Yeni Eğitim–Öğretim yılı için tekrar müracaat etmesi ve kontenjan olması durumunda ise Kurum dışı başvurularda öncelik hakkı tanınır. Kurum dışı başvuruların,  kontenjandan fazla olması durumunda öncelik hakkı, bir önceki Eğitim-Öğretim yılında kayıtlı olan öğrencinin olup (bu öğrenciler kuruma başlama tarihlerine göre), yeni müracaat edenler de evrak kayıt sıra numarasına göre yerleştirilir.


2. Çocuğunu Kreşe kaydettirmek isteyen Kurum İçi ve Kurum Dışı Kamu Personelinin Kreş Başvuru Formlarını, Tarım ve Orman Bakanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının Web Sitesinde bulunan Online Formlar kısmından temin ederek, Personel Bilgi Belgesini çalıştığı işyerinin birim amirine onaylattıktan sonra 01.06.2023-15.06.2023 tarihleri arasında Bakanlık Ana Hizmet Binasının misafir girişinde bulunan Genel Evrak Birimine elden teslim etmesi gerekmektedir.

3. Başvurular Kreş tarafından 16.06.2023-21.06.2023 tarihleri arasında değerlendirilecek olup, asil listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci velilerine 22.06.2023 Perşembe günü mesai bitimine kadar, yedek listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci velilerine ise 10.07.2023 Pazartesi günü mesai bitimine kadar SMS yolu ile bilgilendirme yapılacaktır.

4. Asil listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci velisinin, Tarım ve Orman Bakanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının Web Sitesinde bulunan Online Formlar kısmındaki Kreş Kayıt-Kabul Formları başlığı altında yer alan Veli Sözleşmesi (iki nüsha), Çocuk Aile  Tanıma Formu, Acil Durum Bilgi Formu ile çocuğa ait Nüfus Cüzdanı Fotokopisi, Aşı Kartı, 6 adet fotoğraf, Sağlık Ocağı veya Hastaneden alınacak Sağlık Raporunu 23.06.2023-07.07.2023 tarihleri arasında; yedek listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci velisinin 11.07.2023-14.07.2023 tarihleri arasında; asil ve yedek listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci velisinin, 14.08.2023 Pazartesi gününden sonra vereceği (Belirlenen tarihten önce verilen tahlil sonuçları kabul edilmeyecektir.) çocuğa ait boğaz kültürü ve gaitada parazit tahlil sonuçlarını 28.08.2023-31.08.2023 tarihleri arasında, Kreşin Öğrenci İşlerine eksiksiz olarak teslim etmesi gerekmektedir. Evrakları eksik olan başvurular kabul edilmeyecektir.

5. Mezun durumunda olan 2017 doğumlu öğrencilerimiz ile Kurum Dışından kayıtlı olup tekrar kayıt hakkı kazanamayan öğrencilerimizin 07.08.2023 Pazartesi günü Kreşle ilişikleri kesilecektir.

6. 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı 04.08.2023 Cuma günü sona erecek olup, 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı 04.09.2023 Pazartesi günü başlayacaktır.

İLETİŞİM

    Merkez Kreş
  • Adres : T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Eskişehir Yolu 9. Km Lodumlu / ANKARA

  • Telefon : 0312 287 33 60 (PBX)

  • Faks : 0312 258 86 38

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın
©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI