Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
Görme Engelli
×
  • ANA SAYFA
  • BAKAN
    BAKANIMIZ
    FOTOĞRAF GALERİSİ
  • BAKANLIK
    BAKAN YARDIMCILARI
    • ​Ebubekir Gizligider

      EBUBEKİR GİZLİGİDER
    • ​Ahmet Gümen

      PROF. DR. AHMET GÜMEN

    • DR. AHMET BAĞCI
    • ​​ Abdulkadir Polat

      ABDULKADİR POLAT
    POLİTİKALARIMIZ
    • STRATEJİK PLAN
    • ETİK KOMİSYON
    MEVZUAT
    KURUMSAL KİMLİK
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    BAKANLARIMIZ LİSTESİ
  • BİRİMLER
    MERKEZ BİRİMLER
    BAĞLI VE İLGİLİ KURULUŞLAR
    TAŞRA BİRİMLERİ
  • HİZMETLER
    MİRASIMIZ YEREL TOHUM
    KAMU HİZMET ENVANTERİ
    E-HİZMETLER
  • FAALİYETLER
    FAALİYETLER
    • VETERİNER HİZMETLERİ
    • TARIMSAL DESTEKLER
    • TARIM SİGORTALARI VE DOĞAL AFETLER
    • TARIM HAVZALARI
    • TOPRAK KORUMA VE ARAZİ DEGERLENDİRME
    • SU ÜRÜNLERİ
    • RİSK DEĞERLENDİRME HİZMETLERİ
    • PROJELER VE KREDİLENDİRME
    • FAALİYET RAPORLARI
    • MAKRO EKONOMİK GÖSTERGELER
    • KIRSAL KALKINMA
    • HAYVANCILIK
    • GIDA VE YEM HİZMETLERİ
    • EĞİTİM VE YAYIM
    • COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ
    • BİTKİSEL ÜRETİM
    • BİTKİ SAĞLIĞI HİZMETLERİ
    • AVRUPA BİRLİĞİ VE DIŞ İLİŞKİLER
    • ARAZİ TOPLULAŞTIRMA
    • TARIM TEKNOLOJİLERİ VE MEKANİZASYON
    • KORUNAN ALANLAR ÜCRET TARİFESİ
  • İSTATİSTİK
    İSTATİSTİK BÜLTENLERİ TAKVİMİ - 2025
    İSTATİSTİK BÜLTENLERİ - 2025
    • DEVLET DESTEKLİ TARIM SİGORTASI UYGULAMALARI, II. DÖNEM VE YILLIK: TEMMUZ-ARALIK 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, MART 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, MART 2025
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ, I. ÇEYREK: OCAK-MART, 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, NİSAN, 2025
    • BİTKİSEL ÜRETİM I. TAHMİNİ, 2025
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, NİSAN 2025
    • SU ÜRÜNLERİ İSTATİSTİKLERİ, 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, MAYIS 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, MAYIS, 2025
    • ORMANCILIK İSTATİSTİKLERİ, 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, HAZİRAN 2025
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ, II. ÇEYREK: NİSAN-HAZİRAN, 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, HAZİRAN 2025
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, TEMMUZ 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, TEMMUZ 2025
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, AĞUSTOS 2025
    • HAYVAN VARLIĞI İSTATİSTİKLERİ, HAZİRAN 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, AĞUSTOS 2025
    • DEVLET DESTEKLİ TARIM SİGORTASI UYGULAMALARI, I. DÖNEM: OCAK-HAZİRAN 2025
    • TARIMSAL AMAÇLI ÖRGÜTLER, 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, EYLÜL 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, EYLÜL 2025
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ, III. ÇEYREK: TEMMUZ-EYLÜL, 2025
    • BİTKİSEL ÜRETİM 2. TAHMİNİ, 2025
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, EKİM 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, EKİM 2025
    • SU KAYNAKLARI VE TARIMSAL SULAMA İSTATİSTİKLERİ, 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, KASIM 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, KASIM 2025
    İSTATİSTİK BÜLTENLERİ - 2024
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ II. ÇEYREK: NİSAN-HAZİRAN, 2024
    • DEVLET DESTEKLİ TARIM SİGORTASI UYGULAMALARI I. DÖNEM: OCAK-HAZİRAN 2024
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ III. ÇEYREK: TEMMUZ-EYLÜL, 2024
  • BASIN
    HABERLER
    BASIN İLETİŞİM
    İDDİALAR VE GERÇEKLER
    SORULARLA TARIMSAL ÜRETİM PLANLAMASI VE YENİ DESTEKLEME MODELİ
    TARIMSAL ÜRETİM PLANLAMASI
    ORMAN YANGINLARI İLE İLGİLİ İDDİALAR VE GERÇEKLER
  • İLETİŞİM
    BAKANLIK MERKEZ
    BİLGİ EDİNME
Skip Navigation LinksT.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI > Duyuru

Tarım ve Orman Bakanlığı /Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Kontrolör Yardımcılığı Giriş Sınavı İlanı

26.12.2025 / Gösterim Sayısı : 2085 / Arşiv

​

KONTROLÖR YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI ​

Tarım ve Orman Bakanlığı Tarım Reformu Genel Müdürlüğünde istihdam edilmek üzere Genel İdare Hizmetleri sınıfında boş bulunan 47 adet 7 ve 8'inci derece “Kontrolör Yardımcısı" kadrosuna atama yapılmak üzere 28.03.2026 tarihinde Ankara'da Kontrolör Yardımcılığı Giriş Sınavı yapılacaktır.

1. GİRİŞ SINAVI BAŞVURU ŞARTLARI:

Kontrolör Yardımcılığı Giriş Sınavına başvuracak adayın;

    1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesindeki genel şartları taşıması,

      1.2. Veteriner ve Ziraat Fakülteleri, Hukuk, Siyasal, İktisat, İşletme ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin en az dört yıllık eğitim veren bölümlerinden mezun olması veya bu fakültelere denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen en az dört yıllık yurt içindeki veya yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olması,

      1.3. Son başvuru tarihi itibariyle 2024 ve 2025 yıllarında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavından (KPSS), aşağıdaki tabloda mezuniyet durumlarına göre belirlenmiş puan türünden en az 70 taban puan almış olması,

      Mezuniyetine göre sınav grupları itibariyle yapılacak sınav sonucunda alınacak Kontrolör Yardımcısı kadro adedi ile gerekli KPSS puan türü, yazılı sınava çağrılacak aday sayısı, yazılı sınavda başarılı olanlardan sözlü sınava çağrılacak aday sayısı bilgilerini gösterir Tablo,

Grup

No

 

KPSS

Adayın Mezuniyeti

 

Kadro

Adedi

KPSS Puan TürüKPSS Puanı Alt SınırıYazılı Sınava Davet Edilecek Aday Sayısı

Sözlü Sınava

Davet Edilecek

Aday Sayısı

1Veteriner Lisans Programı Mezunu3P-170En yüksek puanlı ilk 60 adayYazılı sınavda başarılı olanlardan en yüksek puanı alan ilk 12 aday
2Ziraat Mühendisliği Lisans Programı Mezunu8P-170En yüksek puanlı ilk 160 adayYazılı sınavda başarılı olanlardan en yüksek puanı alan ilk 32 aday
3Hukuk Fakültesi Lisans Programı Mezunu5P-470En yüksek puanlı ilk 100 adayYazılı sınavda başarılı olanlardan en yüksek puanı alan ilk 20 aday
4Siyasal, İktisat, İşletme ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin Lisans Programı Mezunu31P-4870En yüksek puanlı ilk 620 adayYazılı sınavda başarılı olanlardan en yüksek puanı alan ilk 124 aday

 

şeklinde olduğu,

1.4. Giriş Sınavının yapıldığı yılın Ocak ayının ilk günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olması (01.01.1991 ve daha sonra doğanlar),

1.5. Sağlık durumunun, Türkiye'nin her yerinde görev yapmaya ve her türlü iklim ve yolculuk şartlarında seyahat etmeye elverişli olması ve Kontrolörlük görevini yapmasına engel olabilecek hastalığı veya özrü bulunmaması,

1.6. Erkek adayların askerlik hizmetini yapmış, muaf veya erteletmiş olma şartlarını taşıması,

1.7. Giriş Sınavına başvuran adayların sınavla ilgili tebligatlar UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) üzerinden yapılacağından adayların bu sisteme kayıtlı olması,

Gerekmektedir.

2. GİRİŞ SINAVINA BAŞVURU ŞEKLİ VE İSTENİLEN BELGELER:

2.1. Giriş Sınavı başvurusu, 12.01.2026 tarihinde başlayıp 26.01.2026 tarihinde saat 23.59'da sona erecektir.

2.2. Adaylar, sınav başvurularını, elektronik ortamda e-devlet üzerinden “Kariyer Kapısı (https://kariyerkapisi.gov.tr/isealim)" platformu üzerinden yapacaktır.

Adayların başvuru işlemi tamamlandıktan sonra "Başvurularım" ekranından başvurularının tamamlanıp tamamlanmadığını kontrol etmeleri gerekmektedir. "Başvurularım" ekranından "Başvuru Alındı" ibaresi görülmeyen hiçbir başvuru değerlendirilmeye alınmayacaktır.

2.3. Birden fazla bölüm mezunu olan adaylar sadece bir bölüm için müracaatta bulunabileceklerdir.

2.4. Bu ilanda belirtilen şartlara uygun olmayan başvurular ile süresi içerisinde yapılmayan başvurular dikkate alınmayacaktır.

2.5. Başvuru sırasında adayların mezuniyet bilgileri, Yükseköğretim Kurulunun e-devlet üzerindeki verilerinden başvuru sistemine otomatik olarak işlenmektedir. Bilgilerinde hata/eksiklik olan veya mezuniyet bilgileri işlenmeyen adayların, bilgilerini ilgili yükseköğretim kurumundan güncelledikten sonra başvuruda bulunmaları gerekmektedir.

2.6. İlanda yer alan mezuniyet alanlarına denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilmiş yurtiçi veya yurtdışındaki öğretim kurumlarından mezun adayların, başvurularının değerlendirilmeye alınabilmesi için e-devlet başvurusu sırasında “Ek Dosya" kısmında bulunan “Denklik Gösterir Belge" alanına ilgili dokümanı mutlaka yüklemeleri gerekmektedir.

2.7. Erkek adayların askerlik bilgileri, Milli Savunma Bakanlığının e-devlet üzerindeki verilerinden başvuru sistemine otomatik olarak işlenmektedir. Askerlik bilgilerinde hata olan adayların herhangi bir askerlik şubesinden askerlik bilgilerini güncelledikten sonra başvuruda bulunmaları gerekmektedir.

2.8. Başvuru işleminin hatasız, eksiksiz ve ilanda yer alan hususlara uygun olarak yapılmasından ve istenilen belgelerin başvuru aşamasında sisteme yüklenmesinden adaylar sorumludur. Bu hususlara riayet etmeyen adaylar, herhangi bir hak talebinde bulunamayacaktır.

2.9. Başvuruların sona ermesinden sonra adaylar başvuru bilgilerinde herhangi bir nedenle değişiklik yapılamayacaktır.

2.10. Elektronik ortamda meydana gelebilecek veya oluşabilecek aksaklıklar nedeniyle başvuruların son güne bırakılmamasına dikkat edilmelidir. Elektronik ortamda meydana gelebilecek aksaklıklardan Tarım ve Orman Bakanlığı sorumlu değildir.

2.11. Bakanlık, sisteme yüklenen belgelerin asıllarını, başvuru veya sınavın herhangi bir aşamasında adaylardan isteyebilecektir.

2.12. Adaylar başvuru sırasında;

a) Son bir ay içerisinde çektirilmiş vesikalık fotoğrafını,

b) Adayların adı ve soyadı, doğum yeri ve tarihi, mezun olduğu yükseköğretim kurumu, yabancı dil seçeneği (İngilizce, Fransızca, Almanca) ve gerekli diğer bilgilerini,

c) Baba ve ana adları ile meslek veya işleri, yükseköğrenim yaptığı okul ve yeri, kendisi hakkında bilgi verebilecek iki kişinin adları, adresleri ve telefon numaraları ile yüksek tahsilden sonra ne gibi işler yaptığı ve benzerini belirten kendi el yazısı ile yazılmış özgeçmişini (bu özgeçmişe, sağlık durumunun Türkiye'nin her yerinde görev yapmaya ve her türlü iklim ve yolculuk şartlarında seyahat etmeye ve Kontrolörlük görevini yapmasına engel olabilecek hastalığı veya özrü bulunmadığı beyanı ile UETS adresi de eklenerek),

içeren Kontrolör Yardımcılığı Giriş “Sınav Aday Formunu", Sisteme “Ek Dosya" kısmında bulunan “Aday Formu" alanına mutlaka yükleyeceklerdir.

3. GİRİŞ SINAVININ ŞEKLİ, KONULARI, TARİHİ VE YERİ:

3.1. Giriş Sınavları önce yazılı, ardından sözlü olmak üzere iki aşamalı olarak Ankara'da yapılacaktır. Yazılı sınav çoktan seçmeli test usulüyle yapılacaktır. Giriş sınavı soruları aşağıda belirtilen konu gruplarından hazırlanacaktır.

a) Teknik bölümler olan Veteriner Hekimler ile Ziraat Mühendisleri için;

1) Veteriner Hekimlere Mesleklerinin Genel Esasları olan Anatomi, Hayvan Refahı, Yemler/Yem Hijyeni ve Teknolojisi, Zootekni, Epidemiyoloji, Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları, Hayvan Islahı, Et Hijyeni/Muayenesi ve Teknolojisi, Enfeksiyöz Hayvan Hastalıkları,

Ziraat Mühendislerine Mesleklerinin Genel Esasları olan Botanik, Ekoloji, Zooloji, Toprak Bilimi, Bitki Besleme, Bahçe Bitkileri (Meyvecilik, Sebzecilik, Bağcılık), Tarla Bitkileri (Baklagiller, Tahıllar, Endüstri Bitkileri, Çayır ve Mera Bitkileri), Bitki Koruma (Entomoloji, Fitopatoloji), Tarım Ekonomisi, Genel Zootekni, Tarım Makinaları, Tarımsal Yapılar ve Sulama, Süt Teknolojisi,

2) Bakanlığın Hizmetleriyle İlgili Genel Teknik Konular,

3) Kooperatif Hukuku ve Genel Kooperatifçilik Bilgileri,

4) İnkılap Tarihi,

5) Yabancı Dil (İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birisi),

b) Sosyal bölümler olan Hukuk, Siyasal, İktisat, İşletme ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin en az dört yıllık eğitim veren bölümler için;

1) Hukuk;

Anayasa Hukuku, İdare Hukuku (Genel Esaslar ve İdari Yargı),

Kooperatifler Hukuku ve Genel Kooperatifçilik Bilgileri,

Ceza Hukuku, Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku,

Ticaret Hukuku (Genel Esaslar, Anonim Şirkete ait Hükümler ve Kıymetli Evrak),

Ceza Muhakemesi Hukuku (Genel Esaslar),

Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi,

2) İktisat;

İktisat Teorisi (Mikro-Makro ekonomi),

Güncel Ekonomik Sorunlar,

Para, Banka ve Kredi, Milli Gelir,

İşletme Denetimi ve Finansal Yönetim,

3) Maliye;

Kamu Giderleri ve Gider Kanunlarının Esasları,

Bütçe ve Bütçe Çeşitleri, Kamu Borçları, Maliye Politikası,

4) Muhasebe;

Genel Muhasebe,

Bilanço Analizi ve Teknikleri,

Ticari Hesap,

5) İnkılap Tarihi,

6) Yabancı Dil (İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birisi),

Mevzuat sorularında 01.01.2026 tarihinden sonraki değişiklikler dikkate alınmayacak olup sorular bu doğrultuda hazırlanacaktır.

3.2. a) Teknik bölümlerde sınav soruları toplam 100 soru;

1) Mesleklerinin Genel Esasları ve Bakanlığın Hizmetleriyle İlgili Genel Teknik Konular % 50,

2) Kooperatif Hukuku ve Genel Kooperatifçilik Bilgileri için % 30,

3) İnkılap Tarihi % 10,

4) Yabancı Dil % 10,

b) Sosyal bölümlerde sınav soruları toplam 100 soru;

1) Hukuk % 20,

2) İktisat % 20,

3) Maliye % 20,

4) Muhasebe % 20,

5) İnkılap Tarihi % 10,

6) Yabancı Dil % 10,

ağırlığında olmak üzere adayların bütün bilim dallarından bilgilerini ölçecek şekilde düzenlenecektir.

Bir adayın yazılı sınavı kazanabilmesi için bölümlerine göre (3.2.a)'da ve (3.2.b)'de belirtilen her soru grubundan 100 tam puan üzerinden en az 65 puan alması ve bütün sınav gruplarından alınan puanların ortalamasının en az 70 olması şarttır.

3.3. Giriş Sınavının yazılı bölümü; 28.03.2026 tarihinde Ankara'da yapılacak olup giriş sınavının yazılı bölümüne katılmaya hak kazanan adayların isimleri, sınav yeri, saati ve sınava ilişkin diğer hususlar Tarım ve Orman Bakanlığı (https://www.tarimorman.gov.tr) ve Tarım Reformu Genel Müdürlüğü (https://www.tarimorman.gov.tr/TRGM) web sayfaları, “Kariyer Kapısı (https://kariyerkapisi.gov.tr/isealim)" platformu ile Gazi Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin (GAZİÖDM) yönlendirdiği https://ais.gazi.edu.tr internet sayfasında ilan edilecektir.

Sınava katılmaya hak kazanan adaylar yazılı sınav giriş belgelerini, 23.03.2026 tarihinden itibaren https://gaziodm.gazi.edu.tr internet adresindeki “Duyurular" bölümünde yayımlanacak olan adımları takip ederek, https://ais.gazi.edu.tr internet adresinde giriş ekranında yer alan “e-devlet ile Giriş Yap" seçeneği ile istenen bilgilerini eksiksiz doldurarak belgelerine erişebilecek ve çıktısını alabileceklerdir. Sisteme giriş yapan adayların herhangi bir başvuru yapmasına gerek olmayacaktır. Adaylar, https://ais.gazi.edu.tr internet adresinde belirtilen şekilde çıktısını aldıkları sınav giriş belgelerini sınava girerken yanlarında bulunduracaklardır.

3.4. Cevaplı A Grubu Sınav Kitapçıkları GAZİÖDM tarafından sınav yapıldıktan sonraki ilk iş günü https://ais.gazi.edu.tr internet adresinden adaylara yayımlanacak, https://gaziodm.gazi.edu.tr  internet adresindeki “Duyurular" bölümünde de ilan edilecektir. Adaylar yazılı sınav sorularına ve uygulamasına ilişkin itirazlarını, cevaplı A Grubu sınav kitapçıklarının yayımlanmasını takip eden 5 (beş) iş günü içerisinde https://ais.gazi.edu.tr internet adresinde “Başvurularım" bölümünden 150,00 TL itiraz ücretini banka / kredi kartı ile (kart numarası girilerek) yatırılmasına müteakip itirazlarını gerçekleştirebilecektir.

 3.5. Yazılı sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar, sonuçların ilan edildiği tarihi takip eden 5 (beş) iş günü içerisinde https://ais.gazi.edu.tr internet adresinde “Başvurularım" bölümünden 150,00 TL itiraz ücretini banka / kredi kartı ile (kart numarası girilerek) yatırılmasına müteakip itirazlarını gerçekleştirebilecektir.

3.6. Sözlü sınava katılmaya hak kazanan adayların isimleri, sınav yeri, saati ve sınava ilişkin diğer hususlar Tarım ve Orman Bakanlığı (https://www.tarimorman.gov.tr) ve Tarım Reformu Genel Müdürlüğü (https://www.tarimorman.gov.tr/TRGM) internet sayfaları ile “Kariyer Kapısı (https://kariyerkapisi.gov.tr/isealim)" platformunda, sınavdan 15 (on beş) gün önce ilan edilecektir.

3.7. Sınav yeri, tarihleri ve/veya diğer hususlarda değişiklik olması halinde durum (3.6.) maddesinde belirtilen internet adreslerinde ilan edilecektir. Bahse konu ilan tebligat hükmünde olacaktır.

4. DEĞERLENDİRME:

4.1. Yazılı sınavda başarılı olabilmek için her soru grubundan 100 tam puan üzerinden en az 65 puan alınması ve tüm sınavdaki soru gruplarının ortalama notunun en az 70 puan olması gereklidir.

4.2. Yazılı sınava katılan ve başarılı olan adayların, tabloda yer aldığı şekilde ayrı ayrı olmak üzere en yüksek puan alan adaydan başlanarak ilanda belirtilen kadro sayısının 4 (dört) katı aday sözlü sınava çağrılacaktır. Son sıradaki adayla aynı puanı alan adaylar da sözlü sınava çağrılacaktır.

4.3. Yazılı sınav sonuçları Bakanlık ve Genel Müdürlük internet adresinde yayımlanmak suretiyle duyurulacak ve sözlü sınava katılmaya hak kazananlara, sözlü sınavın yeri, günü ve saatine ilişkin bilgileri (3.6.) maddesinde belirtilen internet adreslerinde ilan edilecektir. Bahse konu ilan tebligat hükmündedir.

Ayrıca, adaylar Kariyer Kapısı Platformu üzerinden sınav sonuçlarını görüntüleyebileceklerdir.

4.4. Sözlü sınavda adaylar;

a) Yazılı sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,

b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,

c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,

ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,

d) Genel yetenek ve genel kültürü,

e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı, yönlerinden ayrı ayrı puan verilmek suretiyle değerlendirilecektir.

Adaylar, sınav kurulu tarafından (a) bendi için 50 puan, (b) ilâ (e) bentleri arasında yazılı özelliklerin her biri için 10'ar puan üzerinden değerlendirilecek ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilecektir. Verilen puanların toplamı sözlü sınav puanını teşkil edecektir. Sözlü sınavda başarılı sayılabilmek için bu puanın en az 70 olması şarttır.

4.5. Giriş Sınavı Puanı, yazılı ve sözlü puanların ortalamasından oluşacaktır.

4.6. Adaylar, Giriş Sınavı Puanı en yüksek adaydan başlamak suretiyle sıralamaya konulacaktır. Adayların Giriş Sınavı Puanlarının eşitliği halinde yazılı sınav notu yüksek olan, yazılı sınav notlarının da eşitliği halinde yabancı dil puanı yüksek olan öncelik kazanacaktır.

4.7. Sınavda başarılı olanların sayısı ilan edilen kadro sayısından fazla ise en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere ilanda belirtilen kadro sayısı kadar aday asıl ve söz konusu asıl aday sayısı kadar da yedek aday belirlenecektir.

4.8. Giriş Sınavından 70 ve üzerinde puan almış olmak, atama yapılacak kadro sayısının dışında kalan adaylar için kazanılmış hak teşkil etmeyecektir.

5. SINAV SONUÇLARININ İLANI ve ATAMA:

5.1. Kontrolör Yardımcılığı Giriş Sınavının yazılı ve sözlü bölümüne katılmaya hak kazanan adayların isimleri, sınav yeri, saati ve sınava ilişkin diğer hususlar Tarım ve Orman Bakanlığı (https://www.tarimorman.gov.tr) ve Tarım Reformu Genel Müdürlüğü (https://www.tarimorman.gov.tr/TRGM) web sayfaları, “Kariyer Kapısı (https://kariyerkapisi.gov.tr/isealim)" platformunda, yazılı sınava ilişkin hususlar ayrıca GAZİÖDM'nin yönlendirdiği https://ais.gazi.edu.tr internet sayfasında da ilan edilecektir.

5.2. Giriş Sınavını kazananların isimleri Bakanlık ve Genel Müdürlük internet sayfasında ilan edilecektir. Giriş Sınavını asıl kazanan adaylara ayrıca yazılı tebligat (UETS) yapılacaktır. Ayrıca adaylar Kariyer Kapısı Platformu üzerinden sınav sonuçlarını görüntüleyebileceklerdir.

5.3. Sınavı kazanan adaylardan, ataması yapıldığı halde, Kurum tarafından verilen süre içerisinde göreve başlamayan veya başlamayacağını yazılı olarak beyan edenlerin yerine, yedek listede yer alan adaylardan başarı sırasına göre atama yapılabilecektir.

5.4. Bakanlık, başarılı aday sayısı ilan edilen kontenjandan az olduğu takdirde sınav duyurusunda ilan edilenden daha az sayıda Kontrolör Yardımcısı alma hakkına sahiptir.

6. GENEL HÜKÜMLER:

Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu anlaşılanlar tüm haklarını kaybedecek, giriş sınavını kazanmaları halinde atamaları yapılmayacaktır. Bu durumun atamadan sonra ortaya çıkması halinde ise atama işlemi iptal edilecektir. Bunlar hiçbir hak talep edemeyecek ve haklarında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında işlem yapılmak üzere yetkili mercilere suç duyurusunda bulunulacaktır.

İlan metninde belirtilmeyen hususlar hakkında ilgili mevzuat hükümlerine göre işlem yapılacaktır.

7. BİLGİ TEMİNİ:

Sınavla ilgili bilgiye ihtiyaç duyulması halinde Bakanlık (https://www.tarimorman.gov.tr) veya Genel Müdürlük (https://www.tarimorman.gov.tr/TRGM) internet sayfaları, 

Tarım ve Orman Bakanlığı Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Kontrolörler Başkanlığı Kavacık Subayevleri Mah. Fatih Cad. No:6 Keçiören/ANKARA adresi,

0312 596 34 09 telefon numarası aracılığıyla Kontrolörler Başkanlığından temin edilebilecektir. 

Kontrolör Yardımcılığı Giriş Sınavı Aday Formu (2 Sayfa) icin tıklayınız​


İLETİŞİM

    T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
  • Adres : Üniversiteler Mah. Dumlupınar Bulvarı, No: 161, 06800, Çankaya/ANKARA

  • Telefon : 0312 287 33 60 (PBX)

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Intranet
  • Bakanlık e-Posta
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın

MOBİL UYGULAMALAR

©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
N