Bütçe Daire Başkanlığı
MADDE 89- (Değişik: 4/8/2022 tarihli ve 6445330 sayılı Olur/3.md.)
(1) Bütçe Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Bakanlık bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak ilgilibirimlerle işbirliği halinde hazırlamak ve Bakanlık faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
b) Kaynakların etkin ve verimli kullanılması amacıyla Bakanlık yatırım politikalarının oluşturulması ile yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
c) Bakanlık yatırım politikaları doğrultusunda Bakanlık merkez ve taşra teşkilatının devam eden ve yeni projelerini/yatırımlarını değerlendirmek, bunlara ilişkin analiz ve araştırmalar yapmak, nakdi ve fiziki gerçekleşmelerini takip etmek, hazırlanacak raporlarla
Bakanlığın ilgili birimlerini yönlendirmek.
ç) Bakanlık, bağlı ve ilgili kuruluşlarının proje ve yatırımlarına ilişkin bilgileri ilgili birimlerden talep etmek ve raporlayarak üst yönetime sunmak.
d) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, Bakanlık ayrıntılı harcama programını ilgili birimlerle işbirliği halinde hazırlamak ve hizmet gereksinimlerini dikkate alarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
e) Bütçe kesin hesabı ve mali istatistikleri hazırlamak.
f) Bakanlığın kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek.
g) Bakanlık performans programını ilgili birimlerle işbirliği halinde hazırlamak ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
ğ) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak ve değerlendirmek.
h) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı bütçe kayıtları ve proje/ yatırım verilerinin takibini sağlayarak raporlamayı mümkün kılacak yazılımları sürdürülebilir kılmak.
ı) Bakanlığın, diğer idareler nezdinde takibi gereken bütçe ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.
i) Görev alanına giren konularda gerek duyulan çalışma grupları, komisyon gibiorganların oluşturulmasını koordine etmek, oluşturulan organların sekretaryasını yürütmek.
j) Görev alanına giren konularda, ilgili kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yapmak.
k) Bütçe uygulamaları konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
l) Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.