İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün yürüttüğü projelere ilişkin yatırım programı teklifini hazırlamak,
izlemek, değerlendirmek ve koordine etmek.
b) Genel Müdürlüğün cari ve yatırım bütçeleri ile performans programını, kalkınma plan
ve programları ile stratejik plan çerçevesinde hazırlamak, değişiklik tekliflerini ilgili birimler
ile işbirliği yaparak değerlendirmek.
c) Genel Müdürlüğün iç ve dış kaynaklı projelerinin belirli periyotlarla fiziki ve nakdi
performanslarını izlemek, gelişmelere ilişkin raporları ilgili birimlere göndermek.
ç) Bütçe, proje ve programlarla ilgili konularda daire başkanlıkları arasında
koordinasyonu sağlamak ve ilgili birimlere iletmek.
d) Genel Müdürlük bütçesi ile ilgili tenkis, ödenek gönderme işlemleri yapmak ve yıllık
kesin hesap kanun tekliflerine ilişkin bilgileri hazırlamak ve ilgili birime göndermek.
e) Genel Müdürlüğün iç kontrol ile ilgili çalışmalarını yürütmek ve birimler arasında
koordinasyonu sağlamak.
f) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre kamuoyuna açıklanacak
raporları periyodik olarak hazırlamak ve ilgili birime iletmek.
g) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konulardaki mevzuat tekliflerini hazırlamak,
taslaklar hakkında görüş oluşturulmasını sağlamak, diğer kurumlardan gelen kanun, yönetmelik
gibi mevzuata ilişkin düzenlemelerle ilgili Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak.
ğ) Avrupa Birliği ve uluslararası kuruluşlar ile yapılacak çalışmalarda Genel Müdürlük
birimleri arasında koordinasyonu sağlamak.
h) Ülkemizin diğer ülkelerle ikili ilişkiler çerçevesinde yürüttüğü çalışmalarda Genel
Müdürlük birimleri arasında koordinasyonu sağlamak.
ı) Genel Müdürlüğe intikal etmiş talep, şikâyet ve soru önergeleri ile diğer yazışmaların
cevaplandırılmasında koordinasyonu sağlamak.
80
i) Genel Müdürlük personeliyle ilgili izin, rapor, tayin, terfi, görevlendirme, ödül, ceza
gibi tüm iş ve işlemler ile ilgili yazışmaları yürütmek, koordineli olarak, Genel Müdürlük
içerisinde ve Bakanlığın diğer birimleriyle ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla yazışmaları
yapmak.
j) Genel Müdürlüğün evrak, kayıt, dosyalama ve arşiv hizmetlerini yürütmek, gelen yazı
ve belgelerin ilgili daire başkanlıklarına ve Makama sunulmasını sağlamak.
k) Genel Müdürlüğün temizlik, aydınlatma, ısıtma, haberleşme, taşıma, bakım, onarım
hizmetlerinin ilgili birim ile koordinasyonunu sağlamak.
l) Genel Müdürlüğün malzeme, araç, gereç, kırtasiye ve sarf malzemesi ve demirbaş
malzeme ihtiyaçlarının daire başkanlıklarının talebi üzerine, teminine yönelik satın alma
işlemlerini gerçekleştirmek.
m) Genel Müdürlük emrindeki hizmet taşıtlarının, daire başkanlıklarının ihtiyaçlarına
göre tahsis, kullanım ve kontrolünü yapmak, bunların bakım, onarım ve yakıt ikmali işlerini
yürütmek.
n) Genel Müdürlük sivil savunma hizmetlerini ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek,
seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek.
o) Kalkınma plan ve programları ile icra planında yer alan tedbirlerin uygulamalarını
takip etmek, gerekli tedbirleri almak, koordinasyonu sağlamak.
ö) Mevzuat taslakları ile birden fazla birimi ilgilendiren konularda Genel Müdürlük
görüşünü tespit etmek ve Bakanlık içi ve dışı kuruluşlarla koordinasyon ve işbirliğini sağlamak.
p) Genel Müdürlüğün bilgi işlem ve veri tabanları ile ilgili çalışmalarda koordinasyonu
sağlamak.
r) Genel Müdürlüğün faaliyet raporlarıyla ilgili çalışmaları yürütmek.
s) Genel Müdürlük personelinin maaş, fazla mesai, harcırah işlemlerini yapmak, maaş
verilerini Kesenek Bilgi Sistemi ile Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirmek, aile yardımı ve ek
ödeme gibi sosyal yardımların takibi ve güncellemeleri ile Sosyal Güvenlik Kurumu HİTAP
işlemlerini yürütmek.
ş) Genel Müdürlük SGB.net ve Muhasebat Yönetim Sistemleri kullanıcılarına şifre
tanımlamak.
t) Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) sistemi üzerinden gelen vatandaş
başvurularının cevaplandırılmasında koordinasyonu sağlamak.
u) Genel Müdürlüğün yurt dışı geçici görevlendirme ile ilgili yazışmaların birimler
arasındaki koordinasyonunu sağlamak.
ü) Genel Müdürlüğün kullanımında olan ve proje kapsamında temin edilen tüm
demirbaşlarının taşınır mal işlemlerinin, 5018 sayılı Kanun ve Taşınır Mal Yönetmeliği
kapsamında yürütmek.
v) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.