Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
Görme Engelli
×
  • ANA SAYFA
  • BAKAN
    BAKANIMIZ
    FOTOĞRAF GALERİSİ
  • BAKANLIK
    BAKAN YARDIMCILARI
    • ​Ebubekir Gizligider

      EBUBEKİR GİZLİGİDER
    • ​Ahmet Gümen

      PROF. DR. AHMET GÜMEN

    • DR. AHMET BAĞCI
    • ​​ Abdulkadir Polat

      ABDULKADİR POLAT
    POLİTİKALARIMIZ
    • STRATEJİK PLAN
    • ETİK KOMİSYON
    MEVZUAT
    KURUMSAL KİMLİK
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    BAKANLARIMIZ LİSTESİ
  • BİRİMLER
    MERKEZ BİRİMLER
    BAĞLI VE İLGİLİ KURULUŞLAR
    TAŞRA BİRİMLERİ
  • HİZMETLER
    MİRASIMIZ YEREL TOHUM
    KAMU HİZMET ENVANTERİ
    E-HİZMETLER
  • FAALİYETLER
    FAALİYETLER
    • VETERİNER HİZMETLERİ
    • TARIMSAL DESTEKLER
    • TARIM SİGORTALARI VE DOĞAL AFETLER
    • TARIM HAVZALARI
    • TOPRAK KORUMA VE ARAZİ DEGERLENDİRME
    • SU ÜRÜNLERİ
    • RİSK DEĞERLENDİRME HİZMETLERİ
    • PROJELER VE KREDİLENDİRME
    • FAALİYET RAPORLARI
    • MAKRO EKONOMİK GÖSTERGELER
    • KIRSAL KALKINMA
    • HAYVANCILIK
    • GIDA VE YEM HİZMETLERİ
    • EĞİTİM VE YAYIM
    • COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ
    • BİTKİSEL ÜRETİM
    • BİTKİ SAĞLIĞI HİZMETLERİ
    • AVRUPA BİRLİĞİ VE DIŞ İLİŞKİLER
    • ARAZİ TOPLULAŞTIRMA
    • TARIM TEKNOLOJİLERİ VE MEKANİZASYON
    • KORUNAN ALANLAR ÜCRET TARİFESİ
  • İSTATİSTİK
    İSTATİSTİK BÜLTENLERİ TAKVİMİ - 2025
    İSTATİSTİK BÜLTENLERİ - 2025
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ, IV. ÇEYREK VE YILLIK: EKİM-ARALIK, 2024
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, ARALIK, 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURTİÇİ DENETİMLERİ, ARALIK VE YILLIK 2024
    • ORGANİZE TARIM BÖLGELERİ, 2024
    • HAYVAN VARLIĞI İSTATİSTİKLERİ, 2024
    • TARIMSAL ALET VE MAKİNE İSTATİSTİKLERİ, 2024
    • İKLİM FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, OCAK,2025
    • GIDA İŞLETMELERİ YURTİÇİ DENETİMLERİ, OCAK, 2025
    • KIRSAL KALKINMA YATIRIMLARI, 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURTİÇİ DENETİMLERİ, ŞUBAT, 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, ŞUBAT 2025
    • DEVLET DESTEKLİ TARIM SİGORTASI UYGULAMALARI, II. DÖNEM VE YILLIK: TEMMUZ-ARALIK 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, MART 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, MART 2025
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ, I. ÇEYREK: OCAK-MART, 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, NİSAN, 2025
    • BİTKİSEL ÜRETİM I. TAHMİNİ, 2025
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, NİSAN 2025
    • SU ÜRÜNLERİ İSTATİSTİKLERİ, 2024
    • GIDA İŞLETMELERİ YURT İÇİ DENETİMLERİ, MAYIS 2025
    • İKLİM, FENOLOJİK DURUM VE SULAMA İZLEME İSTATİSTİKLERİ, MAYIS, 2025
    • ORMANCILIK İSTATİSTİKLERİ, 2024
    İSTATİSTİK BÜLTENLERİ - 2024
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ II. ÇEYREK: NİSAN-HAZİRAN, 2024
    • DEVLET DESTEKLİ TARIM SİGORTASI UYGULAMALARI I. DÖNEM: OCAK-HAZİRAN 2024
    • TARIMSAL DESTEK ÖDEMESİ III. ÇEYREK: TEMMUZ-EYLÜL, 2024
  • BASIN
    HABERLER
    FOTOĞRAF GALERİSİ
    BASIN İLETİŞİM
    İDDİALAR VE GERÇEKLER
    SORULARLA TARIMSAL ÜRETİM PLANLAMASI VE YENİ DESTEKLEME MODELİ
    TARIMSAL ÜRETİM PLANLAMASI
  • İLETİŞİM
    BAKANLIK MERKEZ
    BİLGİ EDİNME
Skip Navigation LinksT.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI > Konu
Skip Navigation Links.
Collapse Gıda ve Yem HizmetleriGıda ve Yem Hizmetleri
Collapse Gıda HizmetleriGıda Hizmetleri
Kayıt Onay
Kodeks
Resmi Kontroller
Collapse İthalat - İhracatİthalat - İhracat
Bitkisel Gıda ve Yem İhracatı
Bitkisel Gıda ve Yem İthalatı
Laboratuvarlar
Collapse Yem HizmetleriYem Hizmetleri
GDO'lu Yemler
İşletme Kayıt ve Onay İşlemler...
İşletmeler
Özel Besleme Amaçlı Yemler
Yem Katkı Maddeleri
Yem Kontrol Faaliyetleri
Yem Maddeleri Kataloğu
Yem Maddeleri Kayıt Listesi
Yem Sektörü İçin Hazırlanan Kı...

ALO 174 Gıda Hattı Çalışmaları

ALO174 Gıda Hattı tüketicinin gıda güvenilirliğini ile ilgili her türlü ihbar ve şikâyette ilgili merciye kolay bir şekilde ulaşabilmesi, iletişimin tek merkezden yönlendirilmesi, tüketiciye en kısa zamanda dönüş yapılabilmesi ve sonucun takibi amacıyla 14 Şubat 2009' da faaliyete geçmiştir.

Tüketicilerin "gıda güvenilirliği" ile ilgili her türlü şikâyet ve talebi, Türkiye'nin her yerinden çağrı merkezine bildirilmektedir. Bu çağrı merkezi tarafından alınan ihbar ve şikâyetler web tabanlı yazılımlar sayesinde içeriğine göre ya Bakanlığımıza ya da daha önce 81 ilde belirlenen temas noktalarına değerlendirilmek üzere iletilmektedir. Yapılan denetim ve değerlendirme sonucu yapılan işlemler ile ilgili bilgiler aynı web yazılımına kaydedilmektedir. Tüketiciler ya Alo174'ü tekrar arayarak ya da kendisine verilen başvuru numarası aracılığıyla www.alo174.gov.tr internet adresi üzerinden şikâyet ve talebinin sonucunu öğrenebilmektedirler.

Gelen başvurular en geç 15 gün içerisinde cevaplandırılmaktadır. Şikâyete konu olan ürünlerden numune alınması ve analiz yapılmasının gerekmesi durumunda 15 gün içerisinde bir ön bilgi verilerek süreç içerisinde yapılan işlemlerle ilgili bilgi güncellemesi yapılmaktadır.

Bu ihbar ve şikâyetler, gıda kontrol mekanizmasına katkı sağlamakta olup gıda güvenilirliğinin sağlanmasında önemli unsurlardan bir tanesidir.

Alo174 Gıda Hattına faaliyete geçtiği tarih olan 14.02.2009 tarihinden 13.01.2025 tarihine kadar vatandaşlarımız tarafından gerçekleştirilen 3.192.184 arama neticesinde 1.123.908 adedi gıda ihbar ve şikâyet kapsamında olduğu için kayıt altına alınmış ve bu başvuruların 1.120.109 adedi sonuçlandırılmıştır. 2020 yılında Alo174 Whatsapp hattı da faaliyete geçmiştir. 13.01.2025 tarihi itibariyle gelen toplam 108.270 bildirimden 33.238 adedi gıda ihbar ve şikâyet kapsamında olduğu için kayıt altına alınmış olup 32.801 adedi sonuçlandırılmıştır.

Alo 174 Hattına Nasıl Şikâyet Başvurusunda Bulunulur ?

Alo 174 Hattı 7/24 hizmet vermektedir. Şikâyetler Alo174 Whatsapp (0 501 174 0 174) hattı üzerinden, Alo 174 hattını arayarak, alo174@tarimorman.gov.tr adresine e-posta gönderilerek, Alo174 mobil uygulaması veya web adresi üzerinden canlı destek yoluyla oluşturulur.

Şikâyet kaydı oluşturabilmek için öncelikle; şikâyet edilen işletmenin açık adresi, şikâyet edilen işletmenin tabela adı, şikâyetin açık ve net ifade edilmesi gerekmektedir.

Tarafımıza ulaşan şikâyetlerin sonuçlandırılma süresi; şikâyetin risk durumuna ve şikâyetin iletildiği il müdürlüğünün yoğunluğuna göre değişiklik göstermektedir. Bu süre Türkiye genelinde ortalama 15 gündür.

Tarafımıza ulaştırılan şikâyetlerin takibi; şikâyet sahibi tarafından Alo 174 hattı aranarak ya da T.C. Kimlik Numarası iletilerek www.alo174.gov.tr adresinden yapılmaktadır. Şikâyette bulunan başvuru sahibinin kimlik bilgilerini paylaşması gerekmektedir. Şikâyette bulunan başvuru sahibinin kimlik bilgileri üçüncü şahıslarla paylaşılmamaktadır.

İLETİŞİM

    T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
  • Adres : Üniversiteler Mah. Dumlupınar Bulvarı, No: 161, 06800, Çankaya/ANKARA

  • Telefon : 0312 287 33 60 (PBX)

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Intranet
  • Bakanlık e-Posta
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın

MOBİL UYGULAMALAR

©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI