a) Genel Müdürlük personelinin mesleki gelişimlerinin sağlanmasına yönelik yıllık
hizmet içi eğitim programını hazırlamak ve ilgili birimlerle birlikte yürütmek, diğer eğitim
faaliyetleri ile ilgili koordinasyonu sağlamak,
b) Genel Müdürlüğün görev alanı ile ilgili ulusal toplantı, konferans, seminer ve benzeri
faaliyetlerin düzenlenmesi ile ilgili çalışmaları yapmak, ilgili kuruluşlara duyurmak ve gerekli
seviyede iştirak sağlanmasına yönelik işleri yapmak,
c) Genel Müdürlük personelinin yurt içinde ve yurt dışında yetiştirilmesi maksadıyla
planlanan eğitim faaliyetlerini yürütmek ve koordinasyon çalışmalarını yapmak,
ç) Genel Müdürlüğün görevleri ile ilgili konularda bilgilerin değerlendirilmesi ve ilgili
kuruluş ve birimlere ulaştırılması maksadıyla dokümantasyon çalışmalarını yürütmek,
d) Genel Müdürlük faaliyetlerini tanıtıcı her türlü yayın, yayım, baskı işlerini koordine
etmek ve yaptırmak,
e) Genel Müdürlüğü ilgilendiren yayınlanmış haber, yorum, makale ve benzerlerine
ilişkin işleri Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği ile işbirliği yaparak yürütmek,
f) Genel Müdürlüğün staj ve kurs işlerini yürütmek ve ilgili birimlerle koordinasyonu
sağlamak,
g) Genel Müdürlük kütüphane hizmetlerini ilgili Bakanlık birimleriyle işbirliği yaparak
yürütmek,
ğ) Genel Müdürlüğün WEB tasarım ve güncelleme işlerini yürütmek ve ilgili birimlerle
koordinasyonu yapmak,
h) Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak