Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
TÜTÜN VE ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Görme Engelli
×
  • Anasayfa
  • KURUMSAL YAPI
    BAŞKAN
    DAİRE BAŞKANLARI
    • DR. ALİ PEKSÜSLÜ - TÜTÜN VE TÜTÜN MAMULLERİ DAİRE BAŞKANI
    • RAMAZAN IRMAK - ALKOL VE ALKOLLÜ İÇKİLER DAİRE BAŞKANI
    • AHMET AKPINAR - PİYASA DÜZENLEME VE KONTROL DAİRE BAŞKAN V.
    • KADİR ASLAN - İDARİ İŞLER VE KOORDİNASYON DAİRE BAŞKANI
    DAİRE BAŞKANLIKLARI VE GÖREVLERİ
    • TÜTÜN VE TÜTÜN MAMULLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
    • ALKOL VE ALKOLLÜ İÇKİLER DAİRE BAŞKANLIĞI
    • PİYASA DÜZENLEME VE KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI
    • İDARİ İŞLER VE KOORDİNASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    TARİHÇE
    MİSYON VE VİZYONUMUZ
    KALİTE POLİTİKAMIZ
    ETİK DEĞERLER
  • FAALİYETLER
    PİYASA GÖZETİMİ VE DENETİMİ YARDIM MASASI
  • YAYINLAR
    İLGİLİ MEVZUAT
    • KANUNLAR
    • BAKANLAR KURULU KARARLARI
    • YÖNETMELİKLER
    • TEBLİĞLER
    • KURUL KARARLARI (ESKİ)
    • İLGİLİ YÖNETMELİKLER
    • İLGİLİ TEBLİĞLER
    • BAŞBAKANLIK GENELGELERİ
  • BASIN
  • İLETİŞİM
Skip Navigation LinksTütün ve Alkol Dairesi Başkanlığı > Menu


​

Alkol ve Alkollü İçkiler Daire Başkanlığı

Görev ve Yetkileri:  

Etil alkol ve metanolün üretimi, iç ve dış ticareti, denatürasyonu, ambalajlanması, dağıtımı, üretimde kullanılması amacıyla elde bulundurulması, depolanması, geri kazanımı, işlemesi, üretim tesislerinin kurulması, üretim izni, proje tadilatı, kapatılması ve her türlü devir işlemleri ile 8/6/1942 tarihli ve 4250 sayılı İspirto ve İspirtolu İçkiler İnhisarı Kanununun uygulanmasına yönelik işlemlere ve tüm bu işlemlerin teknik kontrolüne ilişkin çalışmaları yürütmek.

​1-    KANUNLAR
- 4733 sayılı Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkol Piyasasının Düzenlenmesine Dair Kanun
- 4250 sayılı İspirto ve İspirtolu İçkiler İnhisarı Kanunu

2-    YÖNETMELİKLER
- Etil Alkol ve Metanolün Üretimi İle İç ve Dış Ticaretine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin

2.1. Etil Alkol İthalat ve Dağıtım Uygunluk Belgesi

2.2. Etil Alkol Tesis Kurma İzin Başvurusu

       2.2.1. Fizibilite Rapor Formatı

2.3. Etil Alkol Üretim ve Dağıtım Uygunluk Belgesi

2.4. Etil Alkol Piyasaya Arz Şeması

2.5. Etil Alkol Sektöründe Piyasaya Arz Bilgileri
       | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024​​


3.1. Metanol İthalat ve Dağıtım Uygunluk Belgesi
3.2. Metanol Piyasaya Arz Şeması
3.3. Metanol Sektöründe Piyasaya Arz Bilgileri
       | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024​​

4.1. 30/10/2011 tarih ve 28100 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Yönetmelik'in 12 nci maddesi 2 nci fıkrası c bendine istinaden firmalardan istenen beyan yazısı formatları
        4.1.1. Anonim Şirketler (Tüm Yönetim Kurulu Üyeleri ile Temsile Yetkili Kişilerin beyanı yer almalıdır.)
        4.1.2. Limited Şirketler (Şirket Müdürleri ve Müdür dışında Temsile Yetkili Kişilerin tümünün beyanı yer almalıdır.)
        4.1.3. Gerçek Kişiler
4.2. Etil Alkol ve Metanol Analizleri İçin Bakanlığın Öngördüğü Laboratuvarlar Listesi
4.3.  Etil Alkol Üreticileri İçin Üç Aylık İşletme Raporu Örneği
4.4.  Etil Alkol Tahsisine İlişkin İzin Belgesine Esas Kullanım Raporu Örneği​
4.5. Tıbbi Kullanım Amaçlı Etil Alkol Karekod Uygulama Kılavuzu

Etil Alkol ve Metanol Dağıtım Yetkisini Haiz Firmalar Listesi

Görev ve Yetkileri:

11/06/2010 tarihli ve 5996 sayılı; “Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda Ve Yem Kanunu” hükümleri hariç olmak üzere, alkollü içkilerin iç ve dış ticareti, dağıtımı, depolanması, geri kazanımı; üretim tesislerinin kurulması, işletilmesi, proje tadilatı, kapatılması ve her türlü devir işlemleri ile 4250 sayılı Kanunun uygulanmasına yönelik işlemlere ve tüm bu işlemlerin teknik kontrolüne ilişkin çalışmaları yürütmek.

I. KANUNLAR
- 4733 sayılı Tütün, Tütün Mamulleri Ve Alkol Piyasasının Düzenlenmesine Dair Kanun
- 4250 sayılı İspirto ve İspirtolu İçkiler İnhisarı Kanunu​
 
II. YÖNETMELİKLER
- Alkol ve Alkollü İçki Tesislerinin Haiz Olmaları Gereken Teknik Şartlar, Kurulmaları, İşletilmeleri ve Denetlenmelerine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- Alkol ve Alkollü İçkilerin İç ve Dış Ticaretine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik​
 
III. TEBLİĞLER
- Şarap Üretimi ve Piyasaya Arzı İle İlgili Tebliğ
- Rakıya Özgü Tanımlamaların ve Özelliklerin Etiketlenmesi Hakkında Tebliğ
- Distile Alkollü İçkiler Tebliği
- Şarap Tebliği
- Aromatize Şarap, Aromatize Şarap Bazlı İçki ve Aromatize Şarap Kokteyli Tebliği
- Bira Tebliği
- Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerde Bandrollü Ürün İzleme Sistemi Genel Tebliğleri​
 
IV. KURUL KARARLARI
- Yurt Dışından Numune, Fuar veya Sergi Kapsamında Alkollü İçki İthaline İlişkin Kurul Kararı
- Başka Firmalar Adına (Fason) Alkollü İçki Üretiminin Yapılamayacağına İlişkin Kurul Kararı​

.

TESİS KURMA İZNİ BAŞVURUSU ve DENEME ÜRETİMİ

Dilekçe örneği için tıklayınız

Alkol ve Alkollü İçki Tesislerinin Haiz Olmaları Gereken Teknik Şartlar, Kurulmaları, İşletilmeleri ve Denetlenmelerine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik  ’in (Üretim Yönetmeliği) 5 inci maddesi uyarınca başvurular yapılır.

Gerekli belgeler:

1. Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinde yayımlanmış ana sözleşme (tadil metinleri dâhil)

2. Yetkili kişi/kişilere ilişkim imza sirküleri

3. Ticaret Odasından son bir ay içinde düzenlenmiş faaliyet belgesi

4. Faaliyet özgeçmişi ve hedeflenen faaliyeti tanımlayan özel beyan

5. Son 6 ay içinde alınmış Adli Sicil Belgesi

6. İlgili vergi dairesinden son bir ay içerisinde alınmış vergi borcu yoktur yazısı

7. İlgili Sosyal Güvenlik Kurumundan son bir ay içerisinde alınmış prim borcu yoktur yazısı

8. Fizibilite raporu (Rapor formatı için tıklayınız) (tesis yerleşim planıyla birlikte)

9. Tesis kurma izin bedelinin dörtte biri tutarındaki başvuru bedelinin Kuruma ödendiğini gösterir makbuz

10. Mevzuat uyarınca fabrika kurulmasına yönelik ilgili kuruluşlardan alınması gereken yasal izinler için başvuruda bulunduğunu gösterir belgeler (ÇED başvurusu, imar başvurusu) Eksik bulunan dosyalar bir ay içinde tamamlanmaz ise başvurular işleme konulmaz. Eksik bulunan dosyaların bir ay içinde tamamlanmaması veya projeden vazgeçilmesi halinde söz konusu bedel iade edilmez. Yönetmeliğin 5 inci maddesine göre tamamlanmış başvurular en geç üç ay içinde Kurumca değerlendirilir ve Kurul tarafından karara bağlanır. Karar firmaya tebliğ edilir. Tesis kurma izin bedeli bakiyesinin firma tarafından Kuruma ödendiğini gösterir makbuzun Kuruma ulaştırılmasını takiben Tesis Kurma İzin Belgesi, düzenlenir.

TESİS KURMA AŞAMASI

Tesis kurma izin belgesi üç yıl geçerlidir. Bu süre içerisinde deneme üretimine başlayacağına dair yazılı bildirimde bulunmayan firmalar; süre bitiminden önce gerekçelerini içeren dilekçe ile başvurmaları halinde, Kurumca yerinde inceleme yapılır. İnceleme sonucunda, projenin tamamlanmama gerekçelerini içeren rapor Kurula sunulur. Kurulca uygun görülmesi durumunda, bir defaya mahsus, üç yıllık sürenin sonundan itibaren geçerli olmak üzere bir yıllık ek süre verilebilir. Verilen süre içinde projesini tamamlamayan firmaların tesis kurma izin belgesi iptal edilmiş sayılır. Bu durumda tahsil edilmiş tesis kurma izin bedeli iade edilmez. Üretim izni alınıncaya kadar teknik gerekçelere dayanan proje revizyonu gerektiğinde, uygulama öncesi Kurum bilgilendirilir. Ancak tesis yeri değişikliğinde Kurumdan izin alınması zorunludur. Yapılan proje revizyonunun kapasiteyi arttırması durumunda tesis kurma izin bedeli yeni kapasite değeri üzerinden hesaplanarak tamamlattırılır. Proje revizyonunun kapasiteyi azaltıcı yönde olması durumunda, herhangi bir bedel iadesi yapılmaz. (Üretim Yönetmeliği 17nci madde).

DENEME ÜRETİMİ

Tesis kurma iznini alarak projesini gerçekleştiren ve işletmesini üretime hazır hale getiren firmalar, Kuruma yazılı bildirimde bulunarak deneme üretimine başlar. Deneme üretimi sırasında Kurum tarafından gerekli görülen izleme ve yönlendirici bilgi aktarımı amacıyla uzman görevlendirilir ve bu süreçte elde edilen ürünün nasıl değerlendirileceği konusu Kurum tarafından karara bağlanır. Karar bağlayıcı niteliktedir.

Deneme Üretimi Dilekçe formatı için tıklayınız

Deneme üretiminin olumlu sonuçlanması halinde, varsa coğrafi işaret, marka, etiket, şişe, kapak tescil belgelerinin birer örneği ile birlikte üretim izni almak üzere Kuruma başvurulur. Başvuru, en geç onbeş gün içinde Kurul tarafından karara bağlanır.

Olgunlaştırılması veya yaşlandırılması gereken ürünlerin deneme üretimi, doluma ve piyasa sunumuna hazırlanması işlemlerine ilişkin proses ünitelerinin tamamlanması beklenmeden Kurumdan izin alınmak suretiyle, birinci fıkrada belirtilen usule uygun olarak yapılabilir. (Üretim Yönetmeliği 18 nci madde)

Dolum ekipmanı olmadan deneme üretimi yapmak isteyen firmalar için;

Dilekçe örneği için tıklayınız

​ÜRETİM İZNİ BELGESİ (ÜİB) VE DAĞITIM YETKİ BELGESİ (DYB) BAŞVURUSU

Dilekçe örneği için tıklayınız

Üretici olmak isteyen firmalara Üretim İzin Belgesi (ÜİB) ve Dağıtım Yetki Belgesi (DYB) Üretim Yönetmeliği ve Alkol ve Alkollü İçkilerin İç ve Dış Ticaretine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik (Ticaret Yönetmeliği) eş zamanlı olarak verilir. ÜİB 5 yıl, DYB ise 2 yıl geçerlidir. Firmalar süre bitiminden önce Başkanlığa başvuru yaparak izinlerinin yenilenmesini talep edebilirler.

ÜİB ve DYB için aşağıdaki belgelerle başvuru yapılır:

1. Ürün değerlendirme beyanı (Örneğin; deneme üretiminin piyasaya arz edilerek değerlendirilmesi)

2. Yapı Kullanma İzin Belgesi

3. İşletme Kayıt Belgesi

4. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı

5. Marka Tescil Belgesi

6. Teknik Spesifikasyon Raporu (Her bir marka için) (Rapor formatı için tıklayınız)

7. Etiket Örnekleri (Her ambalaj hacmi için ayrı)

8. Kampanya Bildirim Raporu (Şarap üreticileri için) (Rapor formatı için tıklayınız)

9. Kapasite Raporu (TOBB)

10. Depo Bilgisi (Bildirim formatı için tıklayınız)

11. Nakil Araçları Bilgisi (Bildirim formatı için tıklayınız)

12. ÇED Belgesi (Tesis Kurma İzni verilmesi aşamasında ibraz edilmemişse)

​PROJE TADİLAT İZNİ BAŞVURUSU


Kapasite artışına yönelik dilekçe örneği için tıklayınız

Kapasitesini artırmaya yönelik proje tadilat izin başvuruları Alkol ve Alkollü İçki Tesislerinin Haiz Olmaları Gereken Teknik Şartlar, Kurulmaları, İşletilmeleri ve Denetlenmelerine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik ’in (Üretim Yönetmeliği) 19 uncu maddesi uyarınca yapılır.

Gerekli belgeler:

1. Kapasite artışının gerekçesini açıklayan beyan

2. Tesis yerleşim planı (eklenecek kaplar dahil)

3. Kapasite hesap tablosu (eklenecek kaplar dahil)

Tesis yeri değişikliğine yönelik dilekçe örneği için tıklayınız

Tesis yeri değişikliğine yönelik proje tadilat izin başvuruları Alkol ve Alkollü İçki Tesislerinin Haiz Olmaları Gereken Teknik Şartlar, Kurulmaları, İşletilmeleri ve Denetlenmelerine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik ’in (Üretim Yönetmeliği) 19 uncu maddesi uyarınca yapılır.

Gerekli belgeler:

1. Tesis yeri değişikliğinin gerekçesini açıklayan beyan

2. Taşınma programı

3. Yerleşim planı

4. Kapasite hesap tablosu

5. Yeni tesisin imar durumunu gösterir belge

6. ÇED Belgesi

Mevcut üretimine aynı kategori içinde bir başka alkollü içki veya yarı mamul ekleyecek veya çıkaracak, mevcut kapasitesini artıracak veya aynı ürünü elde etmek üzere proses değişikliği getiren makine değişimi yapacak firmalar, projelendirdikleri tadilatın niteliğini ve gerekçesini açıklayan bilgi ve belgeler ile, proje tadilat izni almak üzere Başkanlığa başvururlar. Başvuru, en geç iki ay içinde karara bağlanır. Tesisin tamamının veya bira ve şarap tesislerinin bir bölümünün başka yere taşınması, proje tadilat izni kapsamında değerlendirilir.

Proje tadilat izni oniki ay geçerlidir . Tadilatlarını tamamlayamayan firmalar; bu süre içerisinde gerekçelerini içeren dilekçe ile başvurmaları halinde, Başkanlıkça yerinde inceleme yapılır. İnceleme sonucunda, izin verilen projenin tamamlanmama gerekçelerini içeren rapora düzenlenir, Başkanlıkça uygun görülmesi durumunda, bir defaya mahsus, oniki aylık sürenin sonundan itibaren geçerli olmak üzere altı aylık ek süre verilebilir. Verilen süre içerisinde tadilatın gerçekleştirilen kısmı izin kapsamında kabul edilir. Bu durumda tahsil edilen proje tadilat izin bedeli iade edilmez. Gerçekleştirilmeyen kısım, talepte bulunulması halinde yeni proje tadilatı olarak değerlendirilir.

11.09.2020 tarihli ve 31241 sayılı Resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Tütün Mamulleri, Makaron, Yaprak Sigara Kağıdı ve Alkollü İçkilerde Ürün İzleme Sistemi Uygulama Genel Tebliğin "Bandrol, Kod ve Kodlanmış Etiket Kullanma Zorunluluğundan İstisna Olan Haller" başlıklı 3.2 maddesinde;

"c) Şarap üreticisi firmalar, TADAB onayı alınmak koşuluyla, yıllandırma süresi boyunca etiket,  kapüşon ve benzeri ambalaj malzemesi kullanmaksızın yıllandırma alanında bandrolsüz şişeli ürün bulundurabilirler. Bu ürünlere, üreticileri tarafından piyasaya arz edilmek üzere etiketlenip kapüşonlandıkları anda bandrol uygulanması gerekmektedir. Şişeli yıllandırma işlemi için şarap üreticilerinin, içeriği TADAB tarafından belirlenmiş taahhütnameyle, yıllandırmanın gerçekleştirileceği alanı belirleyerek bu alanın şişeli yıllandırmaya uygun olduğuna dair TADAB'dan onay almaları zorunludur. Bu onay alınmaksızın veya onay alınan alanın dışında yıllandırma işlemi amacıyla bandrolsüz alkollü içki bulundurulmayacaktır.
Söz konusu ürünlerin sayımları, seri üreticiler tarafından ÜİS vasıtasıyla gerçekleştirilecek olup,  seri olmayan üreticiler tarafından yetkili firma aracılığıyla ÜİS'e kaydedilecektir."

Hükmü yer almakta olup, şarap üreticisi firmaların bahse konu hüküm kapsamında şişeli ürün bulundurmak istemeleri durumunda, ekte yer alan Taahhütname ve şişeli yıllandırma işleminin gerçekleştirileceği alana ait yerleşim planı ile birlikte, Başkanlığımıza başvurarak onay almaları gerekmektedir.

Ek: Taahhütname (1)



       2.2.1.  Dağıtım Yetki Belgesi işlemleri
       2.2.2.  Bandrol Talebi işlemleri

DAĞITIM YETKİ BELGESİ BAŞVURUSU


Dilekçe örneği için tıklayınız

Alkol ve Alkollü İçkilerin İç ve Dış Ticaretine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik  ’in (Ticaret Yönetmeliği) 6 ncı maddesi uyarınca başvurular yapılır.

Gerekli belgeler:

1. Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinde yayımlanmış ana sözleşme (tadil metinleri dahil)

2. Yetkili kişi/kişilere ilişkim imza sirküleri

3. Ticaret Odasından son bir ay içinde düzenlenmiş faaliyet belgesi

4. Faaliyet özgeçmişi ve hedeflenen faaliyeti tanımlayan özel beyan

5. Son 6 ay içinde alınmış Adli Sicil Belgesi

6. İlgili vergi dairesinden son bir ay içerisinde alınmış vergi borcu yoktur yazısı

7. İlgili Sosyal Güvenlik Kurumundan son bir ay içerisinde alınmış prim borcu yoktur yazısı

8. Alkollü İçki Bildirimi (Her bir ürün için ayrı bildirim) (Bildirim formu için tıklayınız)

     - Tarım ve Orman Bakanlığından alınmış Ürün Bildirim Formu ve bu forma esas bilgi ve belgeler (Ürün prosesi, orijinal etiket örneği, sağlık sertifikası, analiz raporu v.b.)

        - Tarım ve Orman Bakanlığından alınmış Sevkiyat Bildirim Formu

        - Türkçe etiket örneği

        - Teknik Spesifikasyon Raporu  (Rapor formatı için tıklayınız)

Dağıtım Yetki Belgesi (DYB) 2 yıl geçerlidir. Firmalar süre bitiminden önce Başkanlığa başvuru yaparak izinlerinin yenilenmesini talep edebilirler.

BANDROL TALEP BAŞVURUSU

Bandrol talep etmek isteyen firmalar, her ürün için ayrı Alkollü İçki Bildirim (Bildirim Formatı için tıklayınız) dosyaları ile birlikte Bandrol Talep Formunu (Bandrol talep formuna ulaşmak için tıklayınız) Başkanlığa gönderirler.

Yıl içerisinde ithalatını yaptıkları ürün için ilk defa bildirim yapacak firmalar Alkollü İçki Bildirim formunun (Bildirim formatı için tıklayınız) ekine aşağıdaki belgeleri ekleyerek bandrol talebinde bulunurlar:

- Ürün Bildirim Formu

- Sevkiyat Bildirim Formu

- İçerik Sertifikası

- Sağlık sertifikası

- Analiz raporu

- Yaş sertifikası (viski, brendi, şarap için)

- Üretim prosesi

- Orijinal etiket örneği

- Türkçe etiket örneği

- Teknik spesifikasyon raporu (Rapor formatına ulaşmak için tıklayınız)

Bildirimi daha önce yapılmış ürünler için bandrol talep edecek firmaların Alkollü İçki Bildirim formuna, Sevkiyat Bildirim Formunu ekleyerek başvurmaları yeterlidir.

Bandrol talepleri onaylanan firmalara ve Sicpa-Assan (bandrol üreticisi firma) firmasına eş zamanlı faks çekilerek bandrol onayının verildiği bilgisi iletilir.

11/09/2020  tarihli  ve  31241  sayılı  Resmî  Gazete'de  yayımlanarak  yürürlüğe  giren  Tütün Mamulleri, Makaron, Yaprak Sigara Kâğıdı ve Alkollü İçkilerde Ürün İzleme Sistemi Uygulama Genel Tebliği ile 06/06/2003 tarihli ve 25130 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Alkol ve Alkollü İçkilerin İç ve Dış Ticaretine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında ithal edilecek alkollü içkiler için bandrol taleplerinin incelenmesinde ve onaylanmasında uyulacak usul ve esaslar aşağıda belirtilen şekilde uygulanacaktır.

Alkollü içki ithalatçısı firmaların bandrol talep usul ve esasları;

1. Firmalar; şekli ve içeriği Tütün ve Alkol Dairesi Başkanlığınca belirlenecek; Bandrol talep dilekçesi, dilekçe ekinde Bandrol Onay Başvuru Tablosu ve ekleri, Bir Önce Onay Verilen Bandrollere İlişkin Bilgi Tablosu ve ekleri ile Daireye başvurur. Bandrol onay başvuru tabloları Daireye hem pdf formatında, hem de excel formatında gönderilir.

2. Bandrol Onay Başvuru Tablosuna; başta yıl sonra 1 den başlamak ve her yıl başında yeni yıl ve yeni sıra numarasını kayıt ederek başvuru sıra numarası verilir. (örnek: Bandrol Başvuru Sıra No: 2021/1)

3. Başvuruda belgeler ve ekler; eksiksiz, formata uygun olarak, firma kaşesi ve temsile yetkili kişinin imzası ile doldurulur.

4. Başvurularda en fazla; Dağıtım Yetki Belgesinde belirtilen kategori ve ürün bazında planlanan faaliyet miktarında belirtilen litre/yılın bir aya denk gelen 1/12 si kadar talepte bulunabilir.

5. Faaliyetine çeşitli sebeplerle ara veren ve altı ay süresince Daireye satış miktarını sıfır (0) olarak bildiren firmalar ve sahip değiştiren firmalar satış bildirdikleri dönemdeki aylık satış miktarları ile orantılı bandrol talebinde bulunabilirler.

6. Sonraki taleplerde, bir önceki talepte aldığı bandrollerin tamamının gümrük beyannameleri kapatılarak vergilerin ödendiğine dair bilgilerin yeni taleplerde belirtilmesi ve Bir Önceki Onaya İlişkin Bilgi Tablosunun doldurulması zorunludur.

7. İlk kez alkollü içki ithalatı yapacak firmalar; ilk başvurularında her kategori için en fazla; distile içkilerde 3.000 adet, fermente içkilerde (şarap, yarı köpüren şarap, köpüren şarap ve benzer fermente ürünler için) 10.000, (bira için) 25.000 adet bandrol onayı talep edebilir. Bir yıl içindeki işlemlerinde her talep bir önceki talebin en fazla % 10 fazlası olarak tekrar edebilir. Sonraki yıllarda talepler aylık ve yıllık satışları ile orantılı olmak zorundadır.

Tütün ve Alkol Dairesi Başkanlığı bandrol talebinin incelenmesi ve uygunluk onay usul ve esasları;

1.  Talepler geliş sırasına göre; firmaların geçmiş dönemlerdeki talepleri, aylık satış bilgileri, Daireye karşı yükümlülüklerini (aylık satış bildirimlerini yapmak, hizmet ücretini ödemiş olmak, bilgi ve belgeleri zamanında vermek gibi) yerine getirmesi de değerlendirilerek işleme alınır.

2.  Bandrol  talep  dilekçesi  ve  başvuru  belgeleri  incelenerek,  varsa  eksik  bilgi  ve  belge tamamlatılır.

3. Başvuru tam ise, başvuru içeriği bilgi ve belgelerin mevzuata uygun olup olmadığı incelenir; uygun değil ise bandrol talebi reddedilir, Bandrol Onay Başvuru Tablosuna göre yapılan inceleme sonucunda talep uygun ise bandrol uygunluk onay yazısı hazırlanarak Başkan imzasına sunulur.

4.  Daire  başvurudaki  miktarları  firmanın  geçmiş  dönem  taleplerini,  aylık  satış  miktarlarını, yapılan denetim ve incelemeleri de gözönüne alarak; tamamen ve/veya kısmen karşılayabilir.

5.  Daire;  aldıkları  bandrolleri  kayıp  ve/veya  zayi  eden,  satışları  ve  piyasadaki  işlemlerinde uyumsuzluk olan firmalara dair risk unsurlarını değerlendirerek, bandrol taleplerini ürünlerin gümrük beyannamelerinin kapatılmasından ve vergilerinin ödenmesinden sonra değerlendirir.

6. Bandrol uygunluk onay yazısının ilgililere (Darphane/firma vs) elektronik ortam aracılığı ile iletilmesi esastır.

7.  Taleplerin  incelenmesi  sırasında  ve  firma  işlemlerinin  her  aşamasında  ihtiyaç  duyulması halinde Daire;

7.1. Ürünlerden içerik ile beyan arasında doğrulama yapılabilmesi amacıyla numune isteyebilir.

7.2. Ürünlere ilişkin ilave bilgi ve belge isteyebilir.

7.3. Ürünlerin kategorisini tespite yönelik ilave analiz isteyebilir.

7.4. Ürünlerin  ve  bandrollerin  bulunduğu  antrepo,  depo,  ofis  gibi  yerlerde  personel görevlendirerek inceleme ve tespit yaptırabilir.

Yukarıda sayılan hallerde ortaya çıkacak tüm masraf ve harcamalar firmalar tarafından karşılanır.

Bu genelge ile 12/7/2020 tarihli ve 85469052-010.06.01-E.1711150 sayılı Alkollü İçki İthalatında Bandrol Talebinde Bulunulması, İncelenmesi ve Onaylanmasında Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Genelge yürürlükten kaldırılmıştır.

​Ek-1 Bandrol Talep Dilekçesi (pdf)
Ek-1 Bandrol Talep Dilekçesi (excel)
Ek-2 Bandrol Onay Başvuru Tablosu (pdf)
Ek-2 Bandrol Onay Başvuru Tablosu (excel)​​

.

3.1.1. Piyasanın Oluşumu

 


Üretici: “Dağıtım Yetki Belgesi” sahibi, ürettiği ürünlerin piyasaya arzı aşamasında fatura kesen ilk firmadır.

İthalatçı: “Dağıtım Yetki Belgesi” sahibi, ithal ettiği ürünlerin piyasaya arzı aşamasında fatura kesen ilk firmadır.

Toptan Satıcı: “Toptan Satış Belgesi” sahibi, yurtiçi üretim/ithal ürünlerin piyasaya arzı aşamasında fatura kesen ikinci firmadır.

Perakende Satıcı: “Perakende Satış Belgesi” sahibi, yurtiçi üretim/ithal ürünlerin piyasaya arzı aşamasında fatura/fiş kesen son firmadır.

Açık İçki Satıcısı: “Açık Alkollü İçki Satış Belgesi” sahibi, yurtiçi üretim/ithal ürünlerin piyasaya arzı aşamasında fatura/fiş kesen son firmadır.

3.2. Alkollü İçki Dağıtım Yetkisini Haiz Firmalar (Üretici ve İthalatçı)

3.3. Alkollü İçki Üretim İzin Belgesi Sahibi Firmalar

 3.4.1. Piyasaya Arz Edildiği Beyan Edilen Fermente ve Distile Alkollü İçkiler

Dikkat : Ek Dosya Açılmadığı taktirde (Mozilla Firefox'tan) giriş yapınız.

Ocak 2023 Aylık Satış Verileri
Şubat 2023 Aylık Satış Verileri
Mart 2023 Aylık Satış Verileri
Nisan 2023 Aylık Satış Verileri
Mayıs 2023 Aylık Satış Verileri
Haziran 2023 Aylık Satış Verileri
Temmuz 2023 Aylık Satış Verileri
Ağustos 2023 Aylık Satış Verileri
Eylül 2023 Aylık Satış Verileri
Ekim 2023 Aylık Satış Verileri
Kasım 2023 Aylık Satış Verileri
Aralık 2023 Aylık Satış Verileri
​Ocak 2024 Aylık Satış Verileri
Şubat 2024 Aylık Satış Verileri
Mart 2024 Aylık Satış Verileri
Nisan 2024 Aylık Satış Verileri
Mayıs 2024 Aylık Satış Verileri
​​Haziran 2024 Aylık Satış Verileri
Temmuz 2024 Aylık Satış Verileri​
Ağustos 2024 Aylık Satış Verileri
Eylül 2024 Aylık Satış Verileri​
Ekim 2024 Aylık Satış Verileri
Kasım 2024 Aylık Satış Verileri
Aralık 2024 Aylık Satış Verileri​
Ocak 2025 Aylık Satış Verileri
Şubat 2025 Aylık Satış Verileri
Mart 2025 Aylık Satış Verileri​​
​​​Nisan 2025 Aylık Satış Verileri​

       3.5.1. 2004-2024 Yılları (Litre)

       3.5.2. 2004-2024 Yılları (Litre Mutlak Alkol)

       3.5.3. 2012-2024 Aylık (Litre ve Litre Mutlak Alkol)

​

İLETİŞİM

    Tütün ve Alkol Dairesi Başkanlığı
  • Adres : T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Beştepe Kampüsü, Beştepe Mahallesi Alparslan Türkeş Caddesi No: 71 / B Blok 6, 7, 8 ve 9. Katlar - Yenimahalle / ANKARA, PK: 06560

  • Telefon : 0(312) 218 03 00 - 218 04 00 - 218 04 08 (Santral)

  • Faks : +90 (312) 000 00 00

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Intranet
  • Bakanlık e-Posta
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın

MOBİL UYGULAMALAR

©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI