Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Görme Engelli
×
  • Anasayfa
  • KURUMSAL YAPI
    GENEL MÜDÜR
    GENEL MÜDÜR YARDIMCILARI
    DAİRE BAŞKANLARI
    DAİRE BAŞKANLARI VE GÖREVLERİ
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    TARİHÇE
    MİSYON VE VİZYONUMUZ
    KALİTE POLİTİKAMIZ
  • FAALİYETLER
  • YAYINLAR
    MEVZUAT
    HİZMET İÇİ EĞİTİM SUNUM VE NOTLARI
    • İŞÇİ VE İŞVEREN İŞLEMLERİ EĞİTİM
    • TERFİ VE İNTİBAK SUNUMU
    • İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
    • İŞÇİ MAAŞ SUNUMU
    • DİSİPLİN MEVZUATI
    • PERSONEL BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ
    • EMEKLİLİK İŞLEMLERİ
    • PERSONEL PLANLAMA VE NORM
    • SÖZLEŞMELİ PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA İLİŞKİN ESASLAR
    • MEMUR MAAŞI VE PROGRAMI
    • İZİN İŞ VE İŞLEMLERİ
    • TAŞRA ATAMA İLE İLGİLİ MEVZUATLAR
    • EĞİTİM SİSTEMLERİ
    SIK SORULAN SORULAR
    • HİZMETİÇİ EĞİTİM
    • UZAKTAN EĞİTİM
    • STAJ BAŞVURUSU
    • DİSİPLİN İŞLEMLERİ
    • KADRO VE TERFİ İŞLEMLERİ
    • ÖZLÜK VE PASAPORT İŞLEMLERİ
    • İZİN İŞLEMLERİ
    • MAL BİLDİRİMLERİ
    • MAAŞ VE HARCIRAH İŞLEMLERİ
    • ATAMA VE YER DEĞİŞİKLİĞİ İŞLEMLERİ
    • İŞÇİ VE İŞVEREN İLİŞKİLERİ
    • PBYS VE NORM KADRO İŞLEMLERİ
  • BASIN
  • İLETİŞİM
Skip Navigation LinksPersonel Genel Müdürlüğü > Menu
DAİRE BAŞKANLARI VE GÖREVLERİ

 

        Yönetici ve Merkez Atama Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Merkez teşkilatı kadrolarına atama, nakil ve görevlendirme ile ilgili işlemleri yapmak.

b) 3 say ılı Üst Kademe Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usullerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi kapsamındaki atama işlemlerini yapmak.

c) Taşra teşkilatındaki bölge müdür yardımcısı, il müdür yardımcısı, şube müdürü, müdür, müdür yardımcısı, milli park müdürü, milli park müdür yardımcısı ile ilçe müdürü kadrolarına atama ve nakil işlemlerini yapmak.

ç) Bakanlık emrine atanacak kariyer uzman ve uzman yardımcıları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

d) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


    Taşra Atama Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:

a) Taşra teşkilatı kadrolarına atama, nakil ve görevlendirme ile ilgili işlemleri yapmak.

b) Görev alanına giren atama ve nakil işlemleri ile ilgili olarak ihtiyaç duyulması halinde birimler ve kurumlar arası koordinasyonu sağlamak.

c) Sözleşmeli personele ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

ç) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.



a) Bakanlık merkez, taşra, döner sermaye ve yurtdışı teşkilatlarına ait memur kadroları ile sözleşmeli personel planlamasını yapmak, standartlar oluşturmak ve kayıtlarını tutmak.

b) Bakanlık personelinin kadro ve pozisyonlarının iptal-ihdas ve tenkis-tahsis ile benzeri işlemlerini yapmak.

c) Bakanlık işyerlerinde çalışan işçilerin kadro ve pozisyon işlemlerini yürütmek.

ç) Atama ve terfi için kadro ve pozisyon ihtiyaçlarını karşılamak.

d) Bakanlığın personel ihtiyacını tespit ederek yapılacak seçme ve yerleştirme işlemlerine esas personel sayı ve niteliklerini belirlemek, merkezi yerleştirmeyle yapılan personel alımı ile ilgili ilanı yayımlamak dâhil buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

e) 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu, 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu, 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun ve engelli personel istihdamına esas personel sayı ve niteliklerini tespit etmek, gerekli bildirimleri yapmak ve buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

 f) Bakanlık merkez ve taşra birimlerinin norm kadro ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak, Bakanlık personeli ve norm kadro ile ilgili istatistiki verileri toplamak, rapor hazırlamak, bu bilgileri değerlendirmek, istenildiğinde ilgili birim ve mercilere iletmek, arşivlemek.

g) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


Özlük İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Bakanlık personelinin özlük dosyalarını düzenlemek ve muhafaza etmek, ihtiyaç halinde tasdikli suret vermek.

b) Bakanlığa diğer kurumlardan naklen atanan personelin özlük dosyalarını teslim almak, naklen giden personelin özlük dosyalarını göndermek, görevi ile ilişiği kesilen memurlar ile ilgili bilgileri ilgili mercilere ulaştırmak.

c) 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu'na göre mal bildirimi ile ilgili işlemleri yapmak.

ç) İlgili mevzuatı çerçevesinde memur ve sözleşmeli personelin izinlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

d) Çalışan ve emekli personelin kimlik kartı belgelerini düzenlemek ve imha işlemlerini gerçekleştirmek.

e) Çalışan ve emekli personelin pasaportları ile ilgili evrakları düzenlemek.

f) 9/11/1983 tarihli ve 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu gereğince, kamu konutu tahsisi yapılmış personelle ilgili mal beyanı ve disiplin durumuna ait kontrol işlemlerini yapmak.

g) Personel Bilgi ve Yönetim Sistemi uygulamasının yönetimini sağlamak, yazılım güncellenmesi ve iyileştirilmesi taleplerini değerlendirerek ilgili birimlerle gerekli koordinasyon ve iş birliğini sağlamak.

ğ) Personel Bilgi ve Yönetim Sisteminde personele ait eksik bilgilerin tespitini yapmak ve raporlayarak ilgili birimlere bildirmek, eksik olan verilerin tamamlanmasını sağlamak.

 h) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

​ 

 
    Disiplin İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemler hakkında Bakanlık aleyhine açılan, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı Kanuna tabi personele ilişkin davalar hariç, idari davalarla ilgili işleri yürütmek. 

b) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığınca Genel Müdürlüğe intikal ettirilen inceleme raporları, disiplin soruşturma rakorları cevaplı teftiş raporlarının gereğini yerine getirerek sonuçlandırmak ve yapılan işlemler hakkında bilgi vermek.

c) Yüksek Disiplin Kurulu ile Merkez Disiplin Kurulu işlemlerini yürütmek ve disiplin cezalarının kayıtlarını tutmak.

ç) Adli yargıda haklarında dava açılan Bakanlık personeli ile ilgili davaların safahatını takip etmek, verilen kararın gereğinin yapılmasın sağlamak.

d) Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanması hakkında mevzuat uyarınca yetkili mercilerce veriler, kararların gereğini yapıp kayda almak.

e) Bakanlık iş ve işlemlerinden şikâyeti olan Bakanlık personeli veya üçüncü şahısların iddialarının araştırılması ve soruşturulmasını sağlamak.

f) Bakanlık personeli hakkında, 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 35 inci maddesi kapsamındaki ve olağanüstü hâlde personelle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.''

g) Diğer kamu kurum ve kuruluşlardan veya Bakanlığın diğer birimlerinden intikal eden mevzuatla ilgili görüş hazırlamak. Personel mevzuatı arşivi oluşturmak, Genel Müdürlüğün ihtiyaç duyduğu mevzuat çalışmalarını yürütmek ve personel mevzuatını takip etmek.

ğ) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


    İşçi ve Toplu Sözleşmeler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Bakanlık işyerlerinde çalışan işçilerin atama, yer değiştirme, unvan değişikliği ve görevlendirme gibi işlemlerini yapmak.

b) Engelli, eski hükümlü ve terör mağduru işçilerin istihdamları ile ilgili işlemleri yapmak.

c) Toplu iş sözleşmelerinin; mevzuata, plan ve program ilkelerine uygun şekilde yapılması ve uygulanması konusunda çalışmalar yapmak.

ç) Bakanlık aleyhine işçiler tarafından veya işçiler adına açılan davalarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.

d) Çalışma mevzuatına ilişkin Bakanlığa yapılan müracaatları değerlendirmek ve görüş bildirmek.

e) Gerektiğinde, merkez uzlaşma komisyonunu kurmak ve çalışmasını sağlamak.

f) İşçilerle ilgili üst disiplin kurulunun oluşturulmasına ilişkin işlemleri yürütmek.

g) İşçi sendikalarıyla ilgili işlemleri yürütmek.

ğ) Bakanlık işyerlerinde çalışan işçiler için geliştirilen işçi maaş programının yetkilendirme ve yönetimini yürütmek.

h) Bakanlık işçi personelinin işlem dosyalarını düzenlemek ve muhafaza etmek.

ı) 25/6/2001 tarihli ve 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununa dayalı iş ve işlemleri diğer birimler ile koordinasyon sağlayarak yapmak.

i) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.​


 İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:

a) Koordinasyonu gerektiren is ve işlemleri yapmak.

b) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde Genel Müdürlüğe intikal eden talepleri ve Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili Türkiye Büyük Millet Meclisi'nden intikal eden soru önergelerine cevap hazırlamak.

c) Genel Müdürlüğe ait tüm harcamaların bütçe tekliflerini hazırlamak.

ç) Genel Müdürlüğe ait ödenek gönderme belgelerini serbest bırakılma oranlarına göre hazırlamak, ödenek aktarma, tenkis ve revize taleplerinde bulunmak.

d) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personelinin yan ödeme ve diğer tazminatlarının vize işlemleri ile ilgili işleri yarmak.

e) Gene! Müdürlükçe ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmetin temini ile ilgili işleri yapmak.

f) Genel Müdürlük demirbaş kayıtlarını tutmak, bakım ve onarmalarını yapmak, zimmetlerini yapmak, kullanım ömrünü tamamlamış olanları usulüne uygun olarak terkin etmek.

g) Genel Müdürlüğün haberleşme sistemlerinin yürütülmesi ile ilgili işleri yapmak.

ğ) Genel Müdürlüğün sivil savunma hizmetlerini yürütmek.

h) Genel Müdürlüğün evrak hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

ı) Elektronik Belge Yönetim Sisteminde yetki tanımlaması işlemlerini yapmak.

i) Genel Müdürlüğün iç kontrol ile ilgili çalışmalarını yürütmek.

j) Genel Müdürlük personelinin toplantı, sempozyum, çalıştay ve benzeri görevlendirmelerini yapmak.

k) Personel Genel Müdürlüğüne ait yurtiçi ve yurt dışı sürekli görev yolluğu, geçici görev yolluğu, maaş ve fazla mesai tahakkuk işlemlerini yapmak.

l) Bakan. Bakan Yardımcılığı, Özel Kalem Müdürlüğü, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği, İç Denetim birimi ile Genel Müdürlüğe, ait yurtiçi ve yurt dışı sürekli görev yolluğu, geçici görev yolluğu. maaş, fazla mesai ile diğer ödeme işlemlerini yapmak.

m) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.



 

Eğitim, Yetenek ve Kariyer Yönetimi Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:​

a) Bakanlığın insan kaynakları veri envanterini çıkarmak ve ihtiyaç duyulan alanlarda yetenek gelişim faaliyetlerini yürütmek, insan kaynağının geliştirilmesine yönelik projeler üretmek.

b) Personel istihdamında liyakat ve yetkinliğin ve verimliliğin arttırılması, özel yetenekli personelin tespiti ve yetiştirilmesi için gerekli projeleri üretmek ve çalışmalar yapmak.

c) Bakanlık çalışanlarına yönelik performans ölçütlerini oluşturmak ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak, tekliflerde bulunmak.

ç) Bakanlıkta yürütülecek hizmet içi eğitimlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, Cumhurbaşkanlığı Uzaktan Eğitim Kapısı Platformuna personelin tanımlamalarını yapmak ve gerek görüldüğü durumlarda hizmet içi eğitim uygulamalarını üniversite, özel sektör ve diğer kurum kuruluşlarla iş birliği yaparak gerçekleştirmek.

d) Bakanlık aday memurlarının Cumhurbaşkanlığı Uzaktan Eğitim Kapısı Platformuna tanımlamalarını yapmak, eğitim organizasyonlarını gerçekleştirmek ve uygulanmasını sağlamak.

e) Bakanlık personelinin yurtdışı eğitim iş ve işlemlerinde, Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü ile koordineli çalışmak.

f) 8/4/1929 tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun kapsamındaki iş ve işlemleri ilgili hizmet birimiyle koordineli olarak yürütmek.

g) Bakanlık teşkilatında staj yapacak öğrenciler için staj programları hazırlamak.

ğ) Staj Takip Sistemi ve Personel Eğitim Sisteminin yönetimini sağlamak, yazılım güncellenmesi ve iyileştirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

h) 25/5/2004 tarihli ve 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamında değerlendirilecek işlerin koordinasyonunu ve Bakanlık Etik Kurulu sekretaryasını yapmak.

ı) Bakanlık görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarıyla ilgili iş ve işlemleri gerçekleştirmek.

i) Bakanlık emrine atanacak tarım ve orman uzman ve uzman yardımcıları ile ilgili sınav ve yeterlilik dönemi iş ve işlemlerini mevzuatına göre yürütmek.

j) Özel hükümler saklı kalmak kaydıyla Bakanlık tarafından yapılacak personel alım sınavlarına ilişkin ilanı yayımlamak dâhil ilgili diğer iş ve işlemleri Genel Müdürün Onayı ile yürütmek.

k) 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek-6 ncı maddesi dâhilinde yapılacak sözleşmeli personel alımı kapsamında talepte bulunan birimlerle koordineli şekilde; süreç takvimini düzenlemek, sınavlara ilişkin ilanı yayımlamak dâhil diğer iş ve işlemleri yürütmek ile atanmaya hak kazanan personel listelerini ilgili daire başkanlıklarına bildirmek.

l) Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Kurulu sekretarya hizmetlerini yürütmek.

m) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

Terfi ve Emeklilik İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Bakanlık merkez ve taşra kadrolarında görev yapan personelin terfi, intibak ve asalet tasdiki ile ilgili işlemlerini yürütmek.

b) Hizmet birleştirilmesi ile ilgili işlemleri yapmak.

c) Bakanlık memur ve sözleşmeli personelinin emeklilik onaylarını almak ve ilgili işlemleri yapmak.

ç) HİTAP, tescil ve hizmet belgelerinin düzenlenmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

d) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

​ 


​Etki Değerlendirme Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlükçe yerine getirilen iş ve işlemlerin Bakanlık teşkilatı ve personeline katkısının değerlendirilerek, etki analizi işlemlerini yapmak.

b) Bakanlık personelinin iş barışı ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.

c) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


İLETİŞİM

    Personel Genel Müdürlüğü
  • Adres : T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Eskişehir Yolu 9. Km Lodumlu / ANKARA

  • Telefon : 0312 287 33 60 (25 hat)

  • Faks : 0312 258 86 80

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın
©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI