Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Görme Engelli
×
  • Anasayfa
  • KURUMSAL YAPI
    GENEL MÜDÜR
    GENEL MÜDÜR YARDIMCILARI
    DAİRE BAŞKANLARI
    DAİRE BAŞKANLARI VE GÖREVLERİ
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    TARİHÇE
    MİSYON VE VİZYONUMUZ
    KALİTE POLİTİKAMIZ
  • FAALİYETLER
  • YAYINLAR
    MEVZUAT
    HİZMET İÇİ EĞİTİM SUNUM VE NOTLARI
    • İŞÇİ VE İŞVEREN İŞLEMLERİ EĞİTİM
    • TERFİ VE İNTİBAK SUNUMU
    • İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
    • İŞÇİ MAAŞ SUNUMU
    • DİSİPLİN MEVZUATI
    • PERSONEL BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ
    • EMEKLİLİK İŞLEMLERİ
    • PERSONEL PLANLAMA VE NORM
    • SÖZLEŞMELİ PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA İLİŞKİN ESASLAR
    • MEMUR MAAŞI VE PROGRAMI
    • İZİN İŞ VE İŞLEMLERİ
    • TAŞRA ATAMA İLE İLGİLİ MEVZUATLAR
    • EĞİTİM SİSTEMLERİ
    SIK SORULAN SORULAR
    • HİZMETİÇİ EĞİTİM
    • UZAKTAN EĞİTİM
    • STAJ BAŞVURUSU
    • DİSİPLİN İŞLEMLERİ
    • KADRO VE TERFİ İŞLEMLERİ
    • ÖZLÜK VE PASAPORT İŞLEMLERİ
    • İZİN İŞLEMLERİ
    • MAL BİLDİRİMLERİ
    • MAAŞ VE HARCIRAH İŞLEMLERİ
    • ATAMA VE YER DEĞİŞİKLİĞİ İŞLEMLERİ
    • İŞÇİ VE İŞVEREN İLİŞKİLERİ
    • PBYS VE NORM KADRO İŞLEMLERİ
  • BASIN
  • İLETİŞİM
Skip Navigation LinksPersonel Genel Müdürlüğü > Menu
Özlük ve Pasaport İşlemleri

​657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 108. Maddesinin (G) fıkrası gereği, Merkez Teşkilatındaki görevli personele, aylıksız izin talebini dilekçe ile görev yaptığı birimine verir. Görev yaptığı birim üst yazı ile personelin askerlik sevk belgesi ile birlikte Genel Müdürlüğümüze gönderir, bakanlığımızın imza yetkileri ve yetki devri yönergesine göre, aylıksız izin onayı ilgili amirler tarafından onaylandıktan sonra ilgilinin görev yaptığı birime gönderilir. Memur Personel aylıksız izin dönüşü başlama talebini terhis tarihi itibariyle 30 gün içerisinde birimine sunar. Başlama talebine ilişkin yazı geldikten sonra aylıksız izin dönüşü başlama oluru alınır ve sonra görev yaptığı birime tebligatı yapılır.

​Yeni atanan personel sistem üzerinden başlatıldıktan sonra Merkez ve Taşra Teşkilatındaki görevli personele, personel kimlik kartı düzenlenebilmesi için Personel Bilgi ve Yönetim Sisteminde (PBYS) kimlik kartı bölümüne düşer. PBYS sistemine kişinin kimlik bilgileri girilerek personel kimlik kartı düzenlenir.

​İlgili kişinin dilekçesine istinaden Merkez ve Taşra Teşkilatı birimi tarafından talep edilir. Düzenlenen yeni kimlik kartı personelin görev yaptığı birime gönderilir.

​Emekli kimlik kartı talep eden personel dilekçe ile Genel Müdürlüğümüze başvurur. Personel Bilgi ve Yönetim Sistemi (PBYS) üzerinden emekli kimlik kartı düzenlenerek adresine gönderilir.

​Kişinin talep dilekçesi, kimlik belgesi

​Kamu görevlisi olmak, hususi damgalı pasaport alabilmek için birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunmak ya da bu kadrolardan emekli olan kamu görevlisi olmak.

​T.C. kimlik belgesi, görev Onayı

​: Vefat eden kişi kamu görevlisi ve kadro, unvanı gerekli şartları sağlıyorsa, çocukları  iş sahibi olmaması,  25 yaşını doldurmamış ve öğrenci olması, eş soy isim değişikliği olmadığı sürece hususi damgalı pasaport alabilir.

​Personel Genel Müdürlüğü Özlük İşlemleri Daire Başkanlığı'na dilekçe ile başvurulabilir.

​Dilekçe (Açık adres, T.C. kimlik numarası, GSM belirtilmelidir)

​Çalışanlar İçin, Hususi Pasaport Talep Formu ( düzenlendiği tarihten itibaren 60 (altmış) gün geçerliliği vardır.

​Devlet memurluğu ve/veya meslekten çıkartılmış olanlar, çeşitli nedenlerle görevinden uzaklaştırılmış olanlar ile, 5682 sayılı Kanunun 22. Maddesi ve Ek 7. Maddesince işlem tesis edilmiş olanlara.

​Görevlendirme yapılan ülkede vize uygulanmıyor ise görevin başlama tarihinden 20 gün önce, vize uygulanıyor ise görevin başlama tarihinden 60 gün önce başvuru alınabilmektedir.  

​Hak sahibine herhangi bir yaş sınırlaması yoktur. 

​Evet, yurt dışındaki konsolosluk yada elçilikler üzerinden başvuru yapabilir.  

​Süresi dolan hususi damgalı pasaport başvuru yapılan Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'ne teslim edilmelidir.

​Hayır, yeni görev için alınan yeni onaya istinaden yeni form düzenlenir.

​Hayır, hizmet damgalı pasaport sadece resmi görevlerde kullanılabilir.

​Personel Bilgi ve Yönetim Sistemi (PBYS) otomatik olarak kurum sicil numarasını vermektedir

​

Görev yaptığı birim tarafından veya kişinin vermiş olduğu dilekçe ile müracaatı üzerine, özlük dosyası tetkik edilerek düzenlenir.

 


İLETİŞİM

    Personel Genel Müdürlüğü
  • Adres : T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Eskişehir Yolu 9. Km Lodumlu / ANKARA

  • Telefon : 0312 287 33 60 (25 hat)

  • Faks : 0312 258 86 80

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Intranet
  • Bakanlık e-Posta
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın

MOBİL UYGULAMALAR

©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI