ALO 174
ALO 177
Görme Engelliler
TR
  • EN

T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
  • Anasayfa
  • GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • GENEL MÜDÜRÜMÜZ
    • GENEL MÜDÜR YARDIMCILARIMIZ
      • HALİM BEDİZ
      • MEHMET EMİN GÜVEN
    • DAİRE BAŞKANLARIMIZ
    • DAİRE BAŞKANLIKLARI VE GÖREVLERİ
    • ORGANİZASYON ŞEMASI
    • VİZYONUMUZ VE MİSYONUMUZ
    • TANITIM VİDEOMUZ
    • 2020 YILI FAALİYET RAPORU
  • FAALİYETLERİMİZ
  • BELGELER
    • UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVI DERS NOTLARI
    • UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ BAŞVURU KULLANIM KLAVUZU
    • EGE BÖLGESİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EĞİTİM NOTLARI
    • DOĞU ANADOLU BÖLGESİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EĞİTİM NOTLARI
    • MARMARA BÖLGESİ BİLGİLENDİRME VE İSTİŞARE TOPLANTISI
    • KULLANIM KLAVUZLARI
    • EĞİTİM NOTLARI
    • GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ BİLGİLENDİRME VE İSTİŞARE TOPLANTISI SUNUMLARI
    • İNTİBAK VE TERFİ İLE İLGİLİ GENEL TEBLİĞLER VE EĞİTİM NOTLARI
    • FORMLAR
    • İÇ ANADOLU BÖLGESİ BİLGİLENDİRME EĞİTİM SUNUMLARI
  • SIK SORULAN SORULAR
    • HİZMETİÇİ EĞİTİM
    • UZAKTAN EĞİTİM
    • STAJ BAŞVURUSU
    • DİSİPLİN İŞLEMLERİ
    • KADRO VE TERFİ İŞLEMLERİ
    • ÖZLÜK VE PASAPORT İŞLEMLERİ
    • İZİN İŞLEMLERİ
    • MAL BİLDİRİMLERİ
    • MAAŞ VE HARCIRAH İŞLEMLERİ
    • ATAMA VE YER DEĞİŞİKLİĞİ İŞLEMLERİ
    • İŞÇİ VE İŞVEREN İLİŞKİLERİ
    • PBYS VE NORM KADRO İŞLEMLERİ
  • MEVZUAT
  • İletişim
Ara
    Skip Navigation LinksPersonel Genel Müdürlüğü > Menu

Daire Başkanlıkları ve Görevleri

Yönetici ve Merkez Atama Daire Başkanlığı
 
Yönetici ve Merkez Atama Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)   Merkez teşkilatı birimlerine ait kadrolarda görev yapan personelin; atama, nakil ve diğer işlemlerini yapmak,
b)  Yurtdışı teşkilatına atanacak personelin atanma işlemlerini yapmak,
c)  Müşterek atama kararlarını hazırlamak ve işlemlerini yapmak,
ç) Taşra teşkilatındaki il müdür yardımcısı, şube müdürü, müdür ve ilçe müdürü kadrolarına atama ve nakil işlemlerini yapmak,
d)  Kadro karşılığı sözleşmeli çalışan personelin işlemlerini yapmak,
e)  Bakanlık emrine atanacak kariyer meslek mensuplarıyla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
f)  Genel Müdürlükçe verilecek benzeri görevleri yapmak.
Taşra Atama Daire Başkanlığı

   Taşra Atama Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:

a)Taşra teşkilatına ait kadrolarda görev yapan personelin; atama, nakil, görevde yükselme, unvan değişikliği ve diğer işlemlerini yapmak,

b)4046 sayılı Kanun ve diğer kanunlar gereği ataması zorunlu olan personelin atamalarını yapmak,

c)657 sayılı Kanunun 4/B maddesine göre çalıştırılacak personelin her türlü işlemlerini

yapmak,

ç)Bu görevlerle ilgili olarak birimler arası, kurum ve kuruluşlarla koordinasyonu sağlamak

d)Genel Müdürlükçe verilecek benzeri görevleri yapmak.


Kadro ve Terfi İşlemleri Daire Başkanlığı
Kadro ve Terfi İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)   Bakanlık merkez, taşra, döner sermaye ve yurtdışı teşkilatlarına ait kadro kayıtlarını tutmak,
b)  Boş kadrolar için açıktan atama izinlerini almak,
c)  Kadroların iptal ve ihdas işlemlerini yapmak,
ç) İlgili atama birimleri için kadro uygunluğunu teyit etmek,
d) 3046 sayılı Kanun hükümlerine göre kurulan yeni birimlerin kuruluş çalışmalarını yerine getirmek,
e) Bakanlık personeline ait kadroların vize işlemlerini yapmak ve ilgili birimlere göndermek,
f)Özelleştirme uygulamaları ile ilgili kadro işlemlerini yapmak, Devlet Personel Başkanlığı ile kadroların koordinasyonunu sağlamak,
g)  Bakanlık personelinin emeklilik onaylarını almak ve ilgili işlemleri yapmak, 
ğ) Emeklilik sonrası görevden ayrılanları ilgili birimlere bildirmek,
h)  Fiili hizmet süresi ile ilgili işlemleri yapmak,
ı) Kadro hareketlerini izlemek ve atama yapan daire başkanlıklarıyla koordineli bir şekilde takip etmek,
i) Bakanlık merkez/taşra kadrolarında görev yapan personelin kadro, terfi, asalet tasdiki ve özlük işlemleri ile ilgili işleri yürütmek,
j) Hizmet birleştirilmesi ile ilgili işlemleri yapmak,
k) Emekli olanların, varsa hatalı intibak işlemlerini düzeltmek,
l) Genel Müdürlükçe verilecek benzeri görevleri yapmak.
Özlük İşlemleri Daire Başkanlığı
 Özlük İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a)Bakanlık personelinin özlük ve sicil dosyalarını düzenlemek ve muhafaza etmek,
b) Bakanlık personelini memur kütüğüne kayıt etmek ve her memura sicil numarası vermek,
c)Bakanlığa diğer kurumlardan naklen atanan personelin özlük ve sicil dosyalarını teslim almak, naklen giden personelin özlük ve sicil dosyalarını göndermek, görevi ile ilişiği kesilen memurlar ile ilgili bilgileri ilgili mercilere ulaştırmak,
ç)Mülga Sicil Yönetmeliği gereğince yapılması gereken iş ve işlemleri yapmak,
d)  3628 sayılı Mal Bildirimi Kanununa göre gerekli işlemleri yapmak ve takip etmek,
e)Personel Genel Müdürlüğünce yürütülmesi gerekli personelin izin işlemlerini yapmak, hastalık raporlarını sıhhi izne dönüştürmek, gereği yapılmak üzere ilgili birimlere bildirmek,
f) Bakanlık personelinin kimlik belgelerini düzenlemek,
g)İlgili mevzuatı gereği diğer kamu kurum ve kuruluşlarına görevlendirme veya aylıklı/aylıksız izin almak suretiyle istihdama ilişkin işlemleri yapmak,
ğ)Bakanlık personelinin ve emeklilerinin pasaportlarıyla ilgili işlemleri yapmak,
h)Bakanlık personelinin özlük bilgilerini bilgisayar ortamında takip etmek, 
ı)Personel hareketlerini bilgisayar ortamında izlemek,
i)Bakanlık personeli ile ilgili istatistiki bilgileri toplamak, bu bilgileri değerlendirmek, istenildiğinde ilgili birim ve mercilere iletmek,
j)Personel hareketlerini ve özlük işlemlerini değerlendirmek, gerektiğinde istatistiki bülten çıkarmak, personelin dilekçelerini ve birimlerin taleplerini cevaplandırmak,
k)Genel Müdürlüğün donanım ve yazılımla ilgili ihtiyaçlarını belirlemek, sorunlarını çözmek ve bu hususta ihtiyaç halinde diğer birimlerle koordinasyonu sağlamak,
l)Genel Müdürlüğe gelen evrakları ilgili birimlere teslim etmek, giden evrakları göndermek, bunların kayıtlarını tutmak, kayıtları incelemek, ihtiyaç duyulması halinde işlem yapılmayan evrakı tespit etmek, ilgili amirlere sunmak ve muhafaza edilmelerini sağlamak, Genel Müdürlüğün arşiv hizmetlerini yürütmek,
m) Genel Müdürlükçe verilecek benzeri görevleri yapmak.
Disiplin İşlemleri Daire Başkanlığı
 
 Disiplin İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a)Personel Genel Müdürlüğünün görev alanına giren iş ve işlemler hakkında Bakanlık aleyhine açılan idari davalarla ilgili (4857 sayılı Kanuna tabi personele ilişkin davalar hariç) işleri yürütmek,
b)Bakanlık aleyhine sonuçlanan davalara ilişkin kararları, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu uyarınca gereği yapılmak üzere ilgili birimlere göndermek,
c)İdari davalarla ilgili dönem raporları hazırlamak ve ilgililerin bilgisine sunmak,
ç)Bakanlık personeli ile ilgili intikal eden başarı belgesi, teşekkür, ödüllendirme ve tecziye belgelerinin kayda alınmasını müteakip özlük dosyalarına intikalini sağlamak,
d)Personel Genel Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili Türkiye Büyük Millet Meclisinden intikal eden soru önergelerine cevap hazırlamak,
e)Adli yargıda haklarında dava açılan Bakanlık personeli ile ilgili davaların safahatını takip etmek, verilen kararın gereğinin yapılmasını sağlamak,
f) Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanması hakkında mevzuat uyarınca yetkili mercilerce verilen kararların gereğini yapıp kayda almak,
g)Bakanlık iş ve işlemlerinden şikayeti olan Bakanlık personeli veya üçüncü şahısların iddialarını araştırmak ve soruşturulmasını sağlamak,
ğ) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığınca Personel Genel Müdürlüğüne intikal ettirilen inceleme raporları, disiplin soruşturma raporları ve cevaplı teftiş raporlarının gereğini yerine getirerek sonuçlandırmak ve yapılan işlemler hakkında bilgi vermek,
h)Yüksek Disiplin Kurulu ve Merkez Disiplin Kurulu işlemlerini yürütmek, ı)Genel Müdürlük görev alanı ile ilgili yönetmelik taslaklarını hazırlamak,
i)Mevzuat taslakları ile ilgili olarak Genel Müdürlük görüşü hazırlamak ve ilgili kurumlara veya birimlere göndermek,
j)Diğer kamu kurum ve kuruluşlardan veya Bakanlığın diğer birimlerinden intikal eden mevzuata ilişkin görüş hazırlamak, personel mevzuatı arşivi oluşturmak, personel mevzuatını takip etmek,
k) Genel Müdürlükçe verilecek benzeri görevleri yapmak.
İşçi ve İşveren İlişkileri Daire Başkanlığı
 İşçi ve İşveren İlişkileri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a)Bakanlığa bağlı işyerlerinde çalışan işçilerin kadro/pozisyon dağılımı, tenkisi, tahsisi, kayıtlarının tutulması, atama müsaadesi ve unvan değişiklikleri ile ilgili görevleri yapmak,
b)Bakanlık işyerlerinde çalışan işçilerin atama, yer değiştirme ve görevlendirme gibi işlemlerini yapmak,
c)Özürlü, eski hükümlü ve terör mağduru işçilerin istihdamları ile ilgili işlemleri yapmak,
ç)Toplu iş sözleşmelerinin, mevzuata, plan ve program ilkelerine uygun şekilde yapılması ve uygulanması konusunda çalışmalar yapmak,
d)Bakanlığımız aleyhine işçiler tarafından veya işçiler adına açılan davalarla ilgili Hukuk Müşavirliğine gerekli bilgi ve belgelerin intikalini sağlamak,
e) İşçi çalıştıran kuruluşların, sendikaların ve işçilerin Bakanlığa yaptıkları müracaatları değerlendirmek ve görüşleri bildirmek,
f)Gerektiğinde, Merkez Uzlaşma Komisyonunu kurmak ve çalışmasını sağlamak,
g)İşçilerle ilgili disiplin işlemlerini yürütmek, 
ğ) Sendikalarla ile ilgili işlemleri yürütmek,
h) Kamu görevlileri sendikalarına üye personelle ilgili işlemleri yürütmek,
ı)657 sayılı Kanunun 4/C maddesine göre çalıştırılacak personelin her türlü işlemlerini yapmak,
i)  Genel Müdürlükçe verilecek benzeri görevleri yapmak.
İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanlığı
 İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:

a)Genel Müdürlük adına verilecek brifing ve çalışma düzenine ilişkin işlemleri yapmak,
b) Birden fazla birimi ilgilendiren konularda birimler arası koordinasyonu sağlamak,
c)Genel Müdürlük görev alanına giren iç ve dış genelgeleri hazırlamak, dağıtmak ve birimler arası koordinasyonu sağlamak,
ç)Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde Genel Müdürlüğümüze intikal eden talepleri cevaplandırmak,
d)Bakanlık personelinin görevde yükselme ve unvan değişikliği niteliğindeki sınavlarıyla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
e) Bakanlığa Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yerleştirme haricinde açıktan atanacak personelin sınavlarına ilişkin her türlü iş ve işlemlerini yapmak,
f) Mecburi hizmet ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
g)Personel Genel Müdürlüğüne ait tüm harcamaların bütçe tekliflerini hazırlamak,
ğ)Personel Genel Müdürlüğüne ait ödenek gönderme belgelerini serbest bırakılma oranlarına göre hazırlamak, ödenek aktarma, tenkis ve revize taleplerinde bulunmak,
h)Genel Müdürlüğün iç kontrol ile ilgili çalışmalarını yürütmek ve birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
ı)Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personelinin yan ödeme ve diğer tazminatlarının vize işlemleri ile bu konularda yazışmalar yapmak,
i) Personel Genel Müdürlüğü, Özel Kalem Müdürlüğü, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği birimlerine ait yurtiçi ve yurtdışı sürekli görev yolluğu, geçici görev yolluğu, maaş ve fazla mesai tahakkuk işlemlerini yapmak,
j)Merkez ve taşra teşkilatı personelinden yurt dışına eğitim amaçlı gidenlerin maaş ve eğitim masraflarının tahakkukunu yapmak,
k)Dış temsilcilikte görevli personelin sağlık giderlerinin tahakkukunu yapmak, 
l) Genel Müdürlükçe ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmetin teminini ilgili mevzuat çerçevesinde gerçekleştirmek,
m)Genel Müdürlük demirbaş kayıtlarını ilgili mevzuata uygun olarak tutmak, bakım ve onarımlarını yapmak, zimmetlerini yapmak, kullanım ömrünü tamamlamış olanları usulüne uygun olarak terkin etmek,
n)Genel Müdürlüğün haberleşme sistemlerinin yürütülmesi ile ilgili Genel Müdürlükte görevli yardımcı hizmetler sınıfına ait personelin yönetimini sağlamak,
o)Genel Müdürlüğün sivil savunma hizmetlerini yürütmek,
ö)Genel Müdürlüğün iç kontrol sistemi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
p)Genel Müdürlükçe verilecek benzeri görevleri yapmak.
 
Yetenek Yönetimi ve Eğitim Daire Başkanlığı

  Yetenek Yönetimi ve Eğitim Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır.

a)Bakanlığımızın insan kaynakları veri envanterini çıkarmak ve ihtiyaç duyulan alanlarda yetenek gelişim faaliyetlerini yürütmek,

b)Bakanlığımızın vizyonu, hedefleri ve öncelikleri doğrultusunda insan kaynağının geliştirilmesine yönelik projeler üretmek,

c)Özel yetenekli personelin tespiti, yetiştirmesi ve eğitim modelleri geliştirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

ç)Bakanlığımız insan kaynağının tespitini yaparak milli projelere kazandırılmasını sağlamak,

d)Kariyer yönetimi ile ilgili modern insan kaynağı yönetim modellemelerinin hayata geçirilmesi için projeler geliştirmek,

e)Personel istihdamında liyakat ve yetkinliğin arttırılması için gerekli projeleri üretmek ve çalışmalar yapmak,

f)Verimliliğin artırılması için insan kaynakları planlamasına yönelik çalışmalar yapmak,

g) Diğer kamu kurum ve kuruluşlardan veya Bakanlığın diğer birimlerinden intikal eden mevzuatla ilgili görüş hazırlamak, personel mevzuatı arşivi oluşturmak, Genel Müdürlüğün ihtiyaç duyduğu mevzuat çalışmalarını yürütmek ve personel mevzuatını takip etmek,

ğ)Bakanlığın görev alanına giren konularda Bakanlık hizmet birimlerinden gelen hizmet içi eğitim program taslaklarını değerlendirmek, koordine etmek, hizmet içi eğitim programını hazırlamak, hazırlatmak, yayınlamak ve ilgili birimle birlikte bu programların gerçekleştirilmesini sağlamak,

h)Gerek görüldüğü durumlarda hizmetiçi eğitim uygulamalarını üniversite, özel sektörce vb. kurum-kuruluşlarla işbirliği yaparak gerçekleştirmek,

ı)Bakanlık aday memurlarının eğitim organizasyonunu ve uygulanmasını sağlamak,

i)Bakanlık personelinin görevde yükselme sınavlarıyla ilgili eğitimlerini, unvan değişikliği sınavı için ders notlarını hazırlamak, hazırlatmak ve yayınlanmasını ve bunların sınavlarının yapılmasını sağlamak,

j)Bakanlık personelinin yurtdışı eğitim iş ve işlemlerinde, Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü ile koordineli çalışmak,

k)Bakanlık teşkilatında staj yapacak öğrenciler için staj programları hazırlamak,

l)Eğitim ve sınav programlarında Bakanlık Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ile koordineli olarak uzaktan eğitime yönelik iş ve işlemleri yürütmek ve bu amaçla program içeriği geliştirmek,

m)Bakanlık personeli ile ilgili istatistiki bilgileri toplamak, raporları hazırlamak, bu bilgileri değerlendirmek, istenildiğinde ilgili birim ve mercilere iletmek,

n)Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.



Seçme ve Yerleştirme Daire Başkanlığı

      Seçme ve Yerleştirme Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır.

a)Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezinden Bakanlığın ihtiyaçları doğrultusunda unvan bazında personel talebinde bulunmak,

b)Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarına ait iş ve işlemleri yapmak veya yaptırmak,

c)2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunun, 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu, 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun ve engelli personel ile ilgili planlama ve kamu e-uygulama vb. işlemlerini yapmak,

ç)Genel Müdürlüğümüzün ihtiyaç duyduğu alanlarda yazılım ihtiyaçlarını hazırlamak / hazırlatmak ve bu yazılımların güncellenmesini sağlamak,

d)Norm kadro iş ve işlemlerini yapmak,

e)Boş kadrolar için açıktan atama izinlerini almak,

f)Bakanlık emrine atanacak kariyer uzman ve uzman yardımcıları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,   

g)Bakanlık çalışanlarına yönelik performans değerleme ve ödüllendirme sistemi kurulmasına ve etkin bir şekilde uygulanmasına destek olmak,

ğ)Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.


BAĞLANTILAR

15 Temmuz Destanı

15 Temmuz Destanı

Hayvancılık Çalıştayı

Hayvancılık Çalıştayı

Türkiye Tarımsal Finans Zirvesi

Türkiye Tarımsal Finans Zirvesi

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi

 2016 Uluslararsı Bakliyat Yılı

2016 Uluslararsı Bakliyat Yılı

Etik Rehberi

Etik Rehberi

Gıdanı Koru

Gıdanı Koru

İLETİŞİM

    Personel Genel Müdürlüğü
  • Adres : T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Eskişehir Yolu 9. Km Lodumlu / ANKARA

  • Telefon : 0312 287 33 60 (25 hat)

  • Faks : 0312 258 86 80

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
YUKARI ​