İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:
a)Genel Müdürlük adına verilecek brifing ve çalışma düzenine ilişkin işlemleri yapmak,
b) Birden fazla birimi ilgilendiren konularda birimler arası koordinasyonu sağlamak,
c)Genel Müdürlük görev alanına giren iç ve dış genelgeleri hazırlamak, dağıtmak ve birimler arası koordinasyonu sağlamak,
ç)Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde Genel Müdürlüğümüze intikal eden talepleri cevaplandırmak,
d)Bakanlık personelinin görevde yükselme ve unvan değişikliği niteliğindeki sınavlarıyla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
e) Bakanlığa Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yerleştirme haricinde açıktan atanacak personelin sınavlarına ilişkin her türlü iş ve işlemlerini yapmak,
f) Mecburi hizmet ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
g)Personel Genel Müdürlüğüne ait tüm harcamaların bütçe tekliflerini hazırlamak,
ğ)Personel Genel Müdürlüğüne ait ödenek gönderme belgelerini serbest bırakılma oranlarına göre hazırlamak, ödenek aktarma, tenkis ve revize taleplerinde bulunmak,
h)Genel Müdürlüğün iç kontrol ile ilgili çalışmalarını yürütmek ve birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
ı)Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personelinin yan ödeme ve diğer tazminatlarının vize işlemleri ile bu konularda yazışmalar yapmak,
i) Personel Genel Müdürlüğü, Özel Kalem Müdürlüğü, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği birimlerine ait yurtiçi ve yurtdışı sürekli görev yolluğu, geçici görev yolluğu, maaş ve fazla mesai tahakkuk işlemlerini yapmak,
j)Merkez ve taşra teşkilatı personelinden yurt dışına eğitim amaçlı gidenlerin maaş ve eğitim masraflarının tahakkukunu yapmak,
k)Dış temsilcilikte görevli personelin sağlık giderlerinin tahakkukunu yapmak,
l) Genel Müdürlükçe ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmetin teminini ilgili mevzuat çerçevesinde gerçekleştirmek,
m)Genel Müdürlük demirbaş kayıtlarını ilgili mevzuata uygun olarak tutmak, bakım ve onarımlarını yapmak, zimmetlerini yapmak, kullanım ömrünü tamamlamış olanları usulüne uygun olarak terkin etmek,
n)Genel Müdürlüğün haberleşme sistemlerinin yürütülmesi ile ilgili Genel Müdürlükte görevli yardımcı hizmetler sınıfına ait personelin yönetimini sağlamak,
o)Genel Müdürlüğün sivil savunma hizmetlerini yürütmek,
ö)Genel Müdürlüğün iç kontrol sistemi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
p)Genel Müdürlükçe verilecek benzeri görevleri yapmak.