ALO 174
ALO 177
Görme Engelliler
TR
  • EN

T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
  • Anasayfa
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • GENEL MÜDÜRÜMÜZ
    • GENEL MÜDÜR YARDIMCILARIMIZ
      • HALİM BEDİZ
      • MEHMET EMİN GÜVEN
    • DAİRE BAŞKANLARIMIZ
    • DAİRE BAŞKANLIKLARI VE GÖREVLERİ
    • ORGANİZASYON ŞEMASI
    • VİZYONUMUZ VE MİSYONUMUZ
  • BELGELER
    • UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVI DERS NOTLARI
    • UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ BAŞVURU KULLANIM KLAVUZU
    • EGE BÖLGESİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EĞİTİM NOTLARI
    • DOĞU ANADOLU BÖLGESİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EĞİTİM NOTLARI
    • MARMARA BÖLGESİ BİLGİLENDİRME VE İSTİŞARE TOPLANTISI
    • 18.01.2023 TARİHLİ DİSİPLİN SUNUMU
    • KULLANIM KLAVUZLARI
    • EĞİTİM NOTLARI
    • GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ BİLGİLENDİRME VE İSTİŞARE TOPLANTISI SUNUMLARI
    • KARADENİZ BÖLGESİ BİLGİLENDİRME VE İSTİŞARE TOPLANTISI DERS NOTLARI
    • İNTİBAK VE TERFİ İLE İLGİLİ GENEL TEBLİĞLER VE EĞİTİM NOTLARI
    • FORMLAR
    • İÇ ANADOLU BÖLGESİ BİLGİLENDİRME EĞİTİM SUNUMLARI
  • SIK SORULAN SORULAR
    • HİZMETİÇİ EĞİTİM
    • UZAKTAN EĞİTİM
    • STAJ BAŞVURUSU
    • DİSİPLİN İŞLEMLERİ
    • KADRO VE TERFİ İŞLEMLERİ
    • ÖZLÜK VE PASAPORT İŞLEMLERİ
    • İZİN İŞLEMLERİ
    • MAL BİLDİRİMLERİ
    • MAAŞ VE HARCIRAH İŞLEMLERİ
    • ATAMA VE YER DEĞİŞİKLİĞİ İŞLEMLERİ
    • İŞÇİ VE İŞVEREN İLİŞKİLERİ
    • PBYS VE NORM KADRO İŞLEMLERİ
  • MEVZUAT
  • İletişim
Ara
    Skip Navigation LinksPersonel Genel Müdürlüğü > Menu

Daire Başkanlıkları ve Görevleri

Yönetici ve Merkez Atama Daire Başkanlığı
 

        Yönetici ve Merkez Atama Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Merkez teşkilatı kadrolarına atama, nakil ve görevlendirme ile ilgili işlemleri yapmak.

b) 3 say ılı Üst Kademe Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usullerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi kapsamındaki atama işlemlerini yapmak.

c) Taşra teşkilatındaki bölge müdür yardımcısı, il müdür yardımcısı, şube müdürü, müdür, müdür yardımcısı, milli park müdürü, milli park müdür yardımcısı ile ilçe müdürü kadrolarına atama ve nakil işlemlerini yapmak.

ç) Bakanlık emrine atanacak kariyer uzman ve uzman yardımcıları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

d) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


Taşra Atama Daire Başkanlığı

    Taşra Atama Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:

a) Taşra teşkilatı kadrolarına atama, nakil ve görevlendirme ile ilgili işlemleri yapmak.

b) Görev alanına giren atama ve nakil işlemleri ile ilgili olarak ihtiyaç duyulması halinde birimler ve kurumlar arası koordinasyonu sağlamak.

c) Sözleşmeli personele ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

ç) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.



Kadro ve Terfi İşlemleri Daire Başkanlığı

    Kadro ve Terfi İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Bakanlık merkez, taşra döner sermaye ve yurtdışı teşkilatlarına ait memur kadroları ile sözleşmeli personel planlamasını yapmak, standartlar oluşturmak ve kayıtlarını tutmak.

b) Bakanlığa ait personelin kadro ve pozisyonlarının iptal-ihdas ve tenkis-tahsis ile benzeri işlemlerini yapmak.

c) Bakanlığa bağlı işyerlerinde çalışan işçilerin kadro ve pozisyon işlemlerini yürütmek.

ç) Atama ve terfi için kadro ve pozisyon ihtiyaçlarını karşılamak.

d) Bakanlık merkez ve taşra kadrolarında görev yapan personelin kadro, terfi, asalet tasdiki ile ilgili işleri yürütmek.

e) Hizmet birleştirilmesi için iş ve işlemleri yapmak.

f) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


Özlük İşlemleri Daire Başkanlığı
    Özlük İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Bakanlık personelinin özlük dosyalarını düzenlemek ve muhafaza etmek, ihtiyaç halinde tasdikli suret vermek.

b) Bakanlığa diğer kuramlardan naklen atanan personelin özlük dosyalarını teslim almak, naklen giden personelin özlük ve sicil dosyalarını göndermek, görevi ile ilişiği kesilen memurlar ile ilgili bilgileri ilgili mercilere ulaştırmak.

c) 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu'na göre mal bildirimi ile ilgili işlemleri yapmak.

ç) İlgili mevzuatı çerçevesinde memur ve sözleşmeli personelin izinlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

d) Çalışan ve emekli personelin kimlik kartı belgelerini düzenlemek ve imha işlemlerini gerçekleştirmek.

e) 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununa dayalı iş ve işlemleri diğer birimler ile koordinasyon sağlayarak yapmak.

f) Çalışan ve emekli personelin pasaportları ile ilgili evrakları düzenlemek.

g) 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu gereğince, kamu konutu tahsisi yapılmış personelle ilgili mal beyanı ve disiplin durumuna ait kontrol işlemlerini yapmak.

ğ) Bakanlık memur ve sözleşmeli personelinin emeklilik onaylarını almak ve ilgili işlemleri yapmak.

h) HİTAP, tescil ve hizmet belgelerinin düzenlenmesine ilişkin is ve işlemleri yürütmek.

ı) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.



Disiplin İşlemleri Daire Başkanlığı
 
    Disiplin İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemler hakkında Bakanlık aleyhine açılan, 4857 sayılı Kanuna tabi personele ilişkin davalar hariç, idari davalarla ilgili işleri yürütmek.

b) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığınca Genel Müdürlüğe intikal ettirilen inceleme raporları, disiplin soruşturma rakorları cevaplı teftiş raporlarının gereğini yerine getirerek sonuçlandırmak ve yapılan işlemler hakkında bilgi vermek.

c) Yüksek Disiplin Kurulu ve Merkez Disiplin Kurulu işlemlerini yürütmek.

ç) Adli yargıda haklarında dava açılan Bakanlık personeli ile ilgili davaların safahatını takip etmek, verilen kararın gereğinin yapılmasın sağlamak.

d) Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanması hakkında mevzuat uyarınca yetkili mercilerce veriler, kararların gereğini yapıp kayda almak.

e) Bakanlık iş ve işlemlerinden şikâyeti olan Bakanlık personeli veya üçüncü şahısların iddialarının araştırılması ve soruşturulmasını sağlamak.

f) Bakanlık personeli hakkında 7145 sayılı Kanunun 26 ncı ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 35 İnci maddesi gereğince kurulan komisyonun sekretarya görevini yürütmek ve olağanüstü hal iş ve işlemlerini yapmak, ilgili komisyona sunmak.

g) Diğer kamu kurum ve kuruluşlardan veya Bakanlığın diğer birimlerinden intikal eden mevzuatla ilgili görüş hazırlamak. Personel mevzuatı arşivi oluşturmak, Genel Müdürlüğün ihtiyaç duyduğu mevzuat çalışmalarını yürütmek ve personel mevzuatını takip etmek.

ğ) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


İşçi ve İşveren İlişkileri Daire Başkanlığı
    İşçi ve İşveren İlişkileri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Bakanlığa bağlı işyerlerinde çalışan işçilerin özlük işlemlerini yapmak.

b) Bakanlık işyerlerinde çalışan işçilerin atama, yer değiştirme, unvan değişikliği ve görevlendirme gibi işlemlerini yapmak.

c) Engelli, eski hükümlü ve terör mağduru işçilerin istihdamları ile ilgili işlemleri yapmak.

ç) Toplu iş sözleşmelerinin, mevzuata, plan ve program ilkelerine uygun şekilde yapılması ve uygulanması konusunda çalışmalar yapmak.

d) Bakanlık aleyhine işçiler tarafından veya işçiler adına açılan davalarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.

e) Çalışma mevzuatına ilişkin Bakanlığa yapılan müracaatları değerlendirmek ve görüş bildirmek.

f) Gerektiğinde, merkez uzlaşma komisyonunu kurmak ve çalışmasını sağlamak.

g) İşçilerle ilgili disiplin işlemlerini yürütmek.

ğ) İşçi sendikalarıyla ile ilgili işlemleri yürütmek.

h) Bakanlık işyerlerinde çalışan İşçiler için geliştirilen işçi maaş programının yetkilendirme ve yönetimini yürütmek.

ı) Bakanlık işçi personelinin işlem dosyalarını düzenlemek ve muhafaza etmek

i)  Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanlığı
 İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:

a) Koordinasyonu gerektiren is ve işlemleri yapmak.

b) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde Genel Müdürlüğe intikal eden talepleri ve Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili Türkiye Büyük Millet Meclisi'nden intikal eden soru önergelerine cevap hazırlamak.

c) Genel Müdürlüğe ait tüm harcamaların bütçe tekliflerini hazırlamak.

ç) Genel Müdürlüğe ait ödenek gönderme belgelerini serbest bırakılma oranlarına göre hazırlamak, ödenek aktarma, tenkis ve revize taleplerinde bulunmak.

d) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personelinin yan ödeme ve diğer tazminatlarının vize işlemleri ile ilgili işleri yarmak.

e) Gene! Müdürlükçe ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmetin temini ile ilgili işleri yapmak.

f) Genel Müdürlük demirbaş kayıtlarını tutmak, bakım ve onarmalarını yapmak, zimmetlerini yapmak, kullanım ömrünü tamamlamış olanları usulüne uygun olarak terkin etmek.

g) Genel Müdürlüğün haberleşme sistemlerinin yürütülmesi ile ilgili işleri yapmak.

ğ) Genel Müdürlüğün sivil savunma hizmetlerini yürütmek.

h) Genel Müdürlüğün evrak hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

ı) Elektronik Belge Yönetim Sisteminde yetki tanımlaması işlemlerini yapmak.

i) Genel Müdürlüğün iç kontrol ile ilgili çalışmalarını yürütmek.

j) Genel Müdürlük personelinin toplantı, sempozyum, çalıştay ve benzeri görevlendirmelerini yapmak.

k) Personel Genel Müdürlüğüne ait yurtiçi ve yurt dışı sürekli görev yolluğu, geçici görev yolluğu, maaş ve fazla mesai tahakkuk işlemlerini yapmak.

l) Bakan. Bakan Yardımcılığı, Özel Kalem Müdürlüğü, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği, İç Denetim birimi ile Genel Müdürlüğe, ait yurtiçi ve yurt dışı sürekli görev yolluğu, geçici görev yolluğu. maaş, fazla mesai ile diğer ödeme işlemlerini yapmak.

m) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.



Yetenek Yönetimi ve Eğitim Daire Başkanlığı

    Yetenek Yönetimi ve Eğitim Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:

a) Bakanlığın insan kaynakları veri envanterini çıkarmak ve ihtiyaç duyulan alanlarda yetenek gelişim faaliyetlerini yürütmek, insan Kaynağının geliştirilmesine yönelik projeler üretmek.

b) Personel istihdamında liyakat ve yetkinliğin ve verimliliğin arttırılması, özel yetenekli personelin tespiti ve yetiştirilmesi için gerekli projeleri üretmek ve çalışmalar yapmak.

c) Bakanlıkta yürütülecek hizmet içi eğitimlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, gerek görüldüğü durumlarda hizmet içi eğitim uygulamalarını üniversite, özel sektör ve diğer kurum- kuruluşlarla işbirliği yaparak gerçekleştirmek.

ç) Bakanlık aday memurlarının oryantasyon ile eğitim organizasyonlarını gerçekleştirmek ve uygulanmasını sağlamak.

d) Bakanlık görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarıyla ilgili iş ve işlemleri gerçekleştirmek,

e) Bakanlık personelinin yurtdışı eğitim iş ve işlemlerinde, Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü ile koordineli çalışmak.

f) Bakanlık teşkilatında staj yapacak öğrenciler için staj programları hazırlamak.

g) Bakanlık çalışanlarına yönelik performans ölçütlerini oluşturmak ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak, tekliflerde bulunmak.

ğ) 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Kapsamında değerlendirilecek işlerin koordinasyonunu ve Bakanlık Etik Kurulu sekretaryasını yapmak.

h) Genel Müdür tarafından veriler diğer görevleri yapmak.



Seçme ve Yerleştirme Daire Başkanlığı

    Seçme ve Yerleştirme Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır:

a) Bakanlığın personel ihtiyacını tespit ederek yapılacak seçme ve yerleştirme işlemlerine esas personel sayı ve niteliklerini tespit etmek, gerekli bildirimleri yapmak ve buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

b) Bakanlık tarafından yapılacak personel alım sınavlarına ilişkin iş ve işlemleri Genel Müdürün onayı ile yürütmek.

c) 2828 sayılı Sosyal Hizmetiler Kanunun, 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu, 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun ve engelli personel istihdamına esas personel sayı ve niteliklerini tespit etmek, gerekli bildirimleri yapmak ve buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

ç) Personel Bilgi ve Yönetim Sistemi uygulamasının yönetimini sağlamak, yazılım güncellenmesi ve iyileştirilmesi taleplerini değerlendirerek ilgili birimlerle gerekli koordinasyon ve iş birliğini sağlamak.

d) Personel Bilgi ve Yönetim Sisteminde personele ait eksik bilgilerin tespitini yapmak ve raporlayarak ilgili birimlere eksik olan verilerin tamamlanmasını bildirmek.

e) Bakanlık personeli ve norm kadro ile İlgili istatistiki verileri toplamak, raporları hazırlamak, bu bilgileri değerlendirmek, istenildiğinde ilgili birim ve mercilere iletmek, arşivlemek.

f) Personel Genel Müdürlüğünün ihtiyaç duyduğu bilgi sistemlerinin yönetimini sağlamak, yazılım güncellenmesi ve iyileştirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

g) Genel Müdürlük sorumluluk ve görev alanındaki her türlü bilgi ve belgeyi, talep halinde Genel Müdür onayı alınarak Bakanlık ve Personel Genel Müdürlüğü resmî web sitesinde yayınlamak, yayınlatmak.

ğ) 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun kapsamında; gönderilecek öğrencilere ilişkin planlama yapmak, koordinasyonu sağlamak ve bu kanun çerçevesinde gerçekleştirilen mecburi hizmete dair iş ve işlemlerin takibini yapmak.

h) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


BAĞLANTILAR

15 Temmuz Destanı

15 Temmuz Destanı

Hayvancılık Çalıştayı

Hayvancılık Çalıştayı

Türkiye Tarımsal Finans Zirvesi

Türkiye Tarımsal Finans Zirvesi

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi

 2016 Uluslararsı Bakliyat Yılı

2016 Uluslararsı Bakliyat Yılı

Etik Rehberi

Etik Rehberi

Gıdanı Koru

Gıdanı Koru

İLETİŞİM

    Personel Genel Müdürlüğü
  • Adres : T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Eskişehir Yolu 9. Km Lodumlu / ANKARA

  • Telefon : 0312 287 33 60 (25 hat)

  • Faks : 0312 258 86 80

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
YUKARI ​